خبرگزاری کار ایران

تحریم پذیر نیستیم/۸۰ میلیون پاسدار داریم

asdasd
کد خبر : ۷۴۸۵۹۷

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم دیدار نوروزی با معاونین، مدیران و کارکنان با توجه به قرار دادن سپاه در لیست سیاه تروریستی گفت: اگر ما ۸۰ میلیون محیط بان داریم قطعا ۸۰ میلیون پاسدار هم داریم و آمریکا نمی تواند ما را تحریم و در لیست سیاه تروریستی قرار دارد.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم دیدار نوروزی با معاونین، مدیران و کارکنان با توجه به قرار دادن سپاه در لیست سیاه تروریستی گفت: اگر ما ۸۰ میلیون محیط بان داریم قطعا ۸۰ میلیون پاسدار هم داریم و آمریکا نمی تواند ما را تحریم و در لیست سیاه تروریستی قرار دارد.

عیسی کلانتری ادامه داد : در پایان سال ۹۷ بارش های متعددی وجود داشت که طبق برآوردهای به وجود آمده برای یک مترمکعب آب حدود ۵۳ سنت هزینه باید کرد اما خداوند این را در بهار به ملت ما هدیه داده است.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری بعنوان رونق تولید گفت: اما تولیدی که با زیر پا قرار دادن محیط زیست باشد اشتباه محض است و خود مقام معظم رهبری نیز با این موضوع مشکل دارد ما در سال جاری باید تلاش و همت را دو برابر کنیم اگرچه مشکلات کشور چند برابر شده است.

عیسی کلانتری با انتقاد از تحریم ها گسترده، اظهار داشت: آن‌ها استقلال ما را هدف قرار داده‌اند ما فراموش نکرده ایم که در زمان جنگ برای یک مترخاک ده‌ها شهید داده ایم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تولیدی که آینده ملت را به خطر می اندازد ارزشی ندارد، گفت: ما باید کشور را از بعد محیط زیست حفظ کنیم حق نداریم تخریب کنیم اما حق هم نداریم جلوی توسعه را بگیریم.

بهبود وضعیت زیستگاه‌ها در اولویت برنامه های محیط زیست

کلانتری با انتقاد از وضعیت زیستگاه های کشور گفت: متاسفانه زیستگاه‌های ما در شرایطی نیست که آماده انتقال به نسل بعد باشد زیستگاه ها و مناطق حفاظت شده زیبنده کشور نیستند .یکی از اهداف سال جاری حفظ صیانت حراست و بهبود وضعیت زیستگاه‌ها خواهد بود.

معاون رییس جمهور با تشکر از محیط بانان گفت: محیط بانان در کشور پایین ترین رده دریافتی را دارند اما شغل پرتنش و پر استرسی دارند که انشاالله با مساعدت سازمان برنامه و بودجه بهتر خواهد شد.

در ده سال اخیر بهترین هوا را در کلانشهرها داشتیم

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در ده سال اخیر بهترین هوا را در کلانشهرها داشتیم، اظهار داشت: سازمان محیط زیست به خاطر فشارهایی که به شهرداری ها وزارت کشور و پلیس راهور آورد این نتیجه مطلوب را هدیه به مردم کرد.

وی ادامه داد :هوای پاک تهران امسال دو برابر پارسال بود و حتی یک روز تعطیلی نیز نداشتیم.

کلانتری در خصوص وضعیت گرد و غبار در کشور گفت: سال گذشته سال خوبی حتی در خوزستان بود اما در خصوص پسماند و مدیریت پسماند با توجه به اینکه وظایف شهرداری ها و وزارت کشور است شاهد اقدام موثری نبودیم.

نباید اشتباهات توسعه عسلویه را در مکران تکرار شود

معاون رئیس جمهور در سال جدید از حمایت های حسن روحانی رییس جمهور از وضعیت محیط زیست تشکر کرد و گفت: دستور ویژه دکتر روحانی این است که تا ۴ ماه آینده تکلیف آیا آلودگی منطقه عسلویه مشخص شود ما نباید اشتباهات توسعه عسلویه را در مکران تکرار شود کنیم.

کلانتری،سازمان محیط زیست را از بعد آموزش سلامت برشمرد و گفت: با توجه به بودجه کم سازمان بهترین کاری که می‌شود انجام داد ،آموزش افراد است تا خود آنها حافظ محیط زیست باشند این امر در سال جدید نیز دگرگون می شود و در برخی موارد تجدید نظر لازم است تجربه نشان داده مردم به نکات مثبت توجه ویژه ای دارند.

وی در خصوص سیل اخیر تصریح کرد :در قانون بودجه ۹۴ مجلس تصویب کرده بودند حریم رودخانه هایی که آب جاری ندارند را به مردم بفروشند که خوشبختانه دولت از این قانون تمرد کرد ما نباید به سیل معترض باشیم باید به بی تدبیری خودمان معترض باشیم.

کلانتری تاکید کرد: در برخی موارد منتظر هستیم تا مردم به ما مراجعه کنند اما اگر سازمان یا نهادی در حوزه زیست محیطی وظایف خود را به درستی انجام نداد ما به عنوان نهاد ناظر وظیفه داریم به او تذکر بدهیم تا شاهد سیل هایی همچون آق قلا نباشیم این ما هستیم که از حقوق زیست محیطی و شهروندی مردم باید دفاع کنیم اما در برخی از موارد حداقل از بود فلسفی محیط زیست مردم هم دفاع نکردیم.

دستور مقام معظم رهبری کاهش شدت انرژی در کشور است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه متاسفانه شدت انرژی در کشور بالاست، افزود: دستور مقام معظم رهبری نیز همین است که شدت انرژی در کشور پایین بیاید که باعث بالا رفتن بهره وری خواهد شد.

وی ادامه داد : در توافقنامه پاریس تعهد کردیم ۳۴ درصد از تولید کربن را تا سال ۲۰۳۰ کاهش دهیم که رقم آن به ۷۲ میلیون تن کربن می رسد اما دستور مقام معظم رهبری کاهش ۷۳۲ میلیون تنی کربن است و مجلس تا پایان برنامه ششم ۲۳۲ میلیون تن کاهش را خواسته که توافقنامه پاریس محلی از اعراب ندارد سازمان محیط زیست یک سازمان سیاسی نیست ما از محیط زیست محکم دفاع می کنیم زیرا هر طیف سیاسی نیاز به غذای پاک هوای پاک دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز