خبرگزاری کار ایران

سی فروردین، آخرین مهلت آثار به جشنواره حکمت و نیایش

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۹۶۴

دبیر جشنواره ملی حکمت و نیایش با اشاره به برگزاری جشنواره حکمت و نیایش گفت: 30 فروردین ماه آخرین مهلت ارسال اثر به نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش است.

به گزارش ایلنا، دبیر جشنواره ملی حکمت و نیایش با اشاره به برگزاری جشنواره حکمت و نیایش گفت: 30 فروردین ماه آخرین مهلت ارسال اثر به نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش است.

 احد جاودانی‌نیا روز دوشنبه، در نشست تشریح نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش که با همکاری اداره کل معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد و اداره ‌کل ارشاد استان تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: جشنواره حکمت و نیایش با هدف معرفی آثار برتر علمی و پژوهشی و هنری، بسترسازی حضور فعال نویسندگان، محققان و هنرمندان در زمینه تبلیغ آموزه‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، تقویت گفتمان دینی و جریان‌سازی رشد و رونق آثار پژوهشی، ادبی و هنری با محور آموزه‌‌‌های ائمه اطهار(ع) برگزار می‌شود.

وی از فعالیت بخش‌های ادبی در قالب شعر، داستان کوتاه، پژوهشی در قالب پایان‌نامه، رساله و کتاب هنرهای تجسمی در قالب پوستر و نقاشی خط فیلم کوتاه در قالب مستند، فیلمنامه‌نویسی، آواها و خوانش‌ها خبر داد و گفت: آثار دریافت شده توسط دبیران تخصصی هر بخش بررسی و آثار برتر معرفی خواهند شد.

جاودانی‌نیا خاطرنشان کرد: دبیرخانه این جشنواره از آبان سال گذشته کار خود را شروع کرده و تا 30 فروردین هنرمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر اعلام فراخوان آثار با هنرمندان مطرح کشور در بخش‌های مختلف تماس گرفته شده و از این افراد برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، یادآور شد: تلاش داریم آثار برتر به نحو درست معرفی و مورد استفاده قرار گیرند.

وی درباره اکران این آثار در صداوسیما و همچنین سینماهای پایتخت نیز گفت: برای اینکه این آثار به خانه‌های مردم کشانده شود، چاره‌ای جز تعامل با مدیران صداوسیما و همچنین مدیران سینماها نداریم که در این زمینه قطعا اقداماتی صورت می‌گیرد.

جاودانی‌نیا تاکید کرد: با سینماها نیز هماهنگی خواهد شد که قبل از اکران فیلم‌ها، این فیلم‌های کوتاه برتر در این جشنواره اکران شود.

وی در ادامه با اشاره به قابلیت‌های بخش آواها و خوانش‌های جشنواره نیز گفت: در حوزه ادبی آثار زیادی تولید شده است و این نشان می‌دهد شعرای ما با نهج البلاغه و صحیفه سجادیه آشنایی خوبی دارند که در حوزه هنرهای تجسمی و فیلم کوتاه نیز در سایر جشنوار‌ه‌ها شاهد ارائه آثار خوبی بودیم که این نشان دهنده آشنایی هنرمندان با قرآن، نهج البلاغ و صحیفه سجادیه است.

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم در این جشنواره به صورت تخصصی بر روی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه کار کنیم، گفت: هنر مرز نمی‌شناسد و هنرمند با الهام از این دو منبع می‌تواند نه تنها در داخل بلکه در خارج از کشور نیز تاثیرگذار باشد.

جاودانی‌نیا تصریح کرد: جشنواره حکمت و نیایش به صورت تخصصی در حال فعالیت است و می‌خواهیم هنرمندان و پژوهشگران با نگاه تخصصی آثار تولید کنند.

دبیر نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش تاکید کرد: صرفا به دنبال شناساندن حضرت علی(ع) نیستیم بلکه می‌خواهیم نهج‌البلاغه را بشناسانیم و متاسفانه در خصوص صحیفه سجادیه نیز برنامه فرهنگی کمی تولید شده است که باید جبران شود.

انتخاب رسانه برتر در حوزه حکمت و نیایش

دبیر جشنواره ملی حکمت و نیایش در ادامه تشریح اهداف و موضوع نخستین جشنواره ملی حکمت و نیایش اظهار داشت: رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های جشنواره و ایجاد شور و نشاط به منظور تولید آثار ارزشمند در حوزه دو کتاب نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در پایان زمان برگزاری جشنواره معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی گفت: رسانه‌هایی که در خصوص دو کتاب نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه تلاش کنند در اختتامیه جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

نهج‌البلاغه منشور گام دوم انقلاب اسلامی است

همچنین محمدمهدی علیقلی دبیر علمی و پژوهشی جشنواره حکمت و نیایش از استقبال خوب حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها از این جشنواره خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 50 هزار مقاله و پایان نامه در خصوص غدیر، نهج البلاغه و شناخت حضرت علی(ع) توسط پژوهشگران مذهبی کشورمان تولید شده است و هنرمندان ما آماده تولید آثار هنری در این زمینه هستند.

وی افزود: صاحبان آثار علمی و هنری که آثارشان را از سال 90 تاکنون تولید کرده‌اند می‌توانند با ارسال آثار در این جشنواره شرکت کنند.

وی از همه محققان دعوت کرد تا قبل از پایان مهلت دریافت آثار آثارشان را به دبیرخانه ارسال کنند.

دبیرعلمی پژوهشی جشنواره نیز در خصوص نحوه تاثیرگذاری بیشتر این جشنواره گفت: جشنواره حکمت و نیایش جشنواره‌ای تخصصی است و ما اعتقاد داریم نهج‌البلاغه منشور گام دوم انقلاب است.

وی گفت: اگر می ‌خواهیم پس از 40 سال همچنان در مسیر امام و انقلاب اسلامی حرکت کنیم نهج البلاغه سبک زندگی علوی را به ما ارائه می‌دهد.

علیقلی تاکید کرد: تاکنون دوره‌های تربیت مربی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توسط اداره کل ارشاد تهران به صورت مداوم برگزار شده و ما یک هزار و 200 استاد در این زمینه داریم.

به گفته وی، سال گذشته در 17 استان کلاس نهج‌البلاغه برگزار شده و 200 حافظ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کشور را شناسایی کردیم.

وی برای تولید مسابقات و برنامه ‌های ویژه با محوریت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برای پخش از رسانه‌ها اعلام آمادگی کرد و گفت: تا قبل از ماه رمضان چندین نشست علمی در رابطه با نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در دانشگاه‌ها خواهیم داشت.

نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در مردم تحول فکری ایجاد می‌کنند

ابوالفضل صادقی‌نژاد، دبیر هنری جشنواره نیز در پاسخ به این سوال که چگونه آثار جشنواره به خانه‌های مردم برده خواهد شد، گفت: جنبه‌های هنری این دو اثر بزرگ متنوع و چشم‌گیر هستند و هنرمندان برداشت ‌های خود را به زبان هنر ترجمه خواهند کرد.

وی افزود: نهج البلاغه و صحیفه سجادیه علاوه بر جنبه‌‌ های معنوی دارای ظرایف هنری هستند که می‌توانند در مردم تحول فکری ایجاد کنند.

صادقی نژاد همچنین از صداوسیما خواست آثار هنری به ویژه در بخش آواها و نواها را پخش کند.

وی گفت: می‌ توان نشست‌ های تخصصی برای بخش آواها و نواها برگزار کرد و قبل از اکران هر فیلم سینمایی هم می‌توان یک فیلم کوتاه با موضوع این دو کتاب گرانبها اکران کرد تا مردم بیشتر با فیلم کوتاه آشنا شده و کارگردان‌های فیلم ‌های کوتاه نیز تشویق شوند.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از سامانه جشنواره به سامانه جشنواره ملی حکمت و نیایش به آدرس http://hekmatoniayesh.com/fa/ مراجعه و آثار خود را بارگزاری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز