خبرگزاری کار ایران

خسارت 70میلیارد ریالی سیلاب در خلیل آباد خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۷۷۴

121 منزل مسکونی در نقاط شهری و روستایی براثر بارندگی و نیز فرسوده بودن بنا دچار خسارت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا مجتبی شاکری فرماندار خلیل آباد، اظهار کرد:بارندگی‌ها و سیلاب اخیر در این شهرستان بیش از 70 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است. 

  وی افزود:تأسیسات شهری و روستایی، تأسیسات آب و فاضلاب، محصولات کشاورزی ،تاسیسات آبخیزداری ومنابع طبیعی وآثار وابنیه تاریخی ومیراث فرهنگی و منازل مسکونی در سیل اخیر بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شده است.

فرماندار خلیل آباد اظهار داشت:در بخش کشاورزی به محصولات  باغات انارو زعفران در سطح 41 هکتار بین33تا50درصد ومحصول زراعی گندم در سطح 5 هکتار حدود ۲۵ تا 50 درصد خسارت واردشده، که برآورد  کل خسارت دراین بخش 6 میلیارد و415 میلیون ریال  است.

وی تصریح کرد : سیل همچنین به  بندهای ذخیره آب  و 30هزار هکتارمراتع وتاغزارهای شهرستان بیش از 13  میلیارد و 50۰ میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

فرماندار خلیل آباد افزود:  ۱21 منزل مسکونی در نقاط شهری و روستایی براثر بارندگی و نیز فرسوده بودن بنا ،دچار خسارت شدند که ۸ واحد از این منازل در سطح شهر خلیل آباد وکندر و113 واحد در روستاهای بخش مرکزی و ششطراز خسارت دیدند که بیش از 30 میلیارد و 950میلیون  ریال برآورد خسارت شده است.

وی همچنین گفت :خسارت به تاسیسات و30  کیلومتر خط انتقال آب شرب روستایی وشهری  بیش از1300 میلیون ریال برآورد شده است که کمک استان را می طلبد.

شاکری  افزود :خسارت وارده به راه روستایی و تاسیسات ومعابر شهری خلیل آباد وکندر بالغ بر 17میلیارد و740 میلیون ریال از دیگر خسارت وارده درسیل اخیر میباشد.  

فرماندار خلیل آباد خسارت به آثار و ابنیه تاریخی ومیراث فرهنگی بالغ بر 500 میلیون ریال  برآورد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز