خبرگزاری کار ایران

خوزستانی‌ها هشدارها را جدی بگیرند؛

خطر به زیر آب رفتن، سوسنگرد را تهدید می‌کند/ طغیان کارون بر سر مردم

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۴۷۰

در حالی که بسیاری از کارشناسان محیط زیست از نگرانی درباره بالارفتن حجم آب مخزن سد کرخه از شش میلیارد متر مکعب خبر می‌دهند اما برخی از مردم استان خوزستان هشدارهای مسئولان را جدی نگرفته و اقدام به تخلیه محل زندگی خود نکرد ‌ه‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شنیده‌ها از باز شدن دریچه‌های اضطراری سد کارون ۴ در خوزستان به دلیل افزایش دبی آب ورودی و عدم گنجایش دریاچه خبر می‌دهد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز امروز - یکشنبه 18 فروردین ماه - در گفت وگو با رسانه ها از مردم خواست که هشدارها را جدی گرفته و هر چه زودتر محل زندگی‌شان را تخلیه کرده و  به توصیه‌های ایمنی مسئولان  گوش دهند.

امام جمعه سوسنگرد نیز گفت:مسئولان باید مردم راقانع کنند که از خانه‌های خود خارج شوند. بسیاری از مردم یا خطر را جدی نمی‌گیرند و یا به خاطر اینکه دوست ندارند خانه و وسایل خود را ترک کنند، مقابل نیروهای انتظامی ایستادگی می‌کنند.

در حال حاضر دبی آب رودخانه کارون هزار مترمکعب در ثانیه است که بر اساس گزارش دستگاه‌های مسئول اواخر امشب به دو هزار مترمکعب بر ثانیه می‌رسد و با وجود این حجم از آب اکثر روستاهای دشت آزادگان به زیرآب می‌روند.

به گزارش ایلنا با تلاش نیروهای مسئول و امدادی و کمک مردم  اغلب سیل بندها‌ی شهر  در حال تقویت ‌شدن‌ هستند و  نزدیک به  یازده محل  برای اسکان مردم آماده شده است. اما هنوز برخی از مردم برای ترک خانه‌های خود قانع نشده‌اند .

ناصر کرمی اقلیم شناس نیز در کانال تلگرامی خود ضمن هشدار به مردم خوزستان مبنی بر تخلیه محل زندگی‌شان و رفتن به محلی امن نوشته است: «حجم آب مخزن سد کرخه از شش میلیارد متر مکعب فراتر رفته است. تقریبا معادل حداکثر حجم ممکن برای این سد. از این پس هر چه سیلاب از بالادست برسد باید رها کنند پایین.

وی در ادامه نوشت:« برای آنکه بدانیم شش میلیارد متر مکعب یعنی چقدر آب، خوب است که آن را مقایسه کنیم با مجموع آب شرب مصرفی سالانه جمعیت هشتاد میلیونی ایران که حدود سه میلیارد متر مکعب است. یعنی الان پشت سد کرخه به اندازه دو سال آب شرب مصرفی مردم ایران آب جمع شده است. این غول شش میلیارد متر مکعبی امروز، هجدهم فروردین، هراسناک ترین مسئله ایران است.»

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز