خبرگزاری کار ایران

سیلابی شدن رودخانه‌ها در استان خراسان شمالی و رضوی/ موج جدید بارش‌ها از جمعه در غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۴۲۹

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: بارش‌ها در غرب کشور تا پایان امشب ادامه دارد. رگبار و رعد برق در شرق کشور موجب سیلابی شدن رودخانه‌ها در این مناطق خواهد شد.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: امروز نیز برای حوزه جنوب غرب یعنی استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان بارندگی وجود دارد که البته شدت آن زیاد نیست. این بارش‌ها رفته رفته از اوایل شب کمتر خواهد شد و فردا صبح دیگر در این مناطق شاهد بارش باران نخواهیم بود.

وی ادامه داد: بارش بعدی باران در این مناطق روز جمعه است. احتمالا در روز جمعه شاهد بارش باران‌‌های نسبتا قابل توجهی در این مناطق باشیم.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره هشدارهایی که درباره سیل در مناطق غرب کشور اعلام می‌شود، گفت: هشدار تخلیه خانه‌ها ربطی به بارش باران در روزهای آینده ندارد بلکه به دلیل این است که حجم روان‌ آب در این مناطق بالاست و سیل بالادست به تازگی وارد دشت خوزستان شده است و دبی رودخانه‌ها یا خروجی آنها زیاد است.

وظیفه خاطرنشان کرد: این بارش‌ها باعث می‌شود حجم روان آب رودخانه‌ها همچنان بالا بماند در نتیجه ورودی سدها همچنان بالاست و از سوی دیگر به دلیل اینکه سدها در مرز پر شدن هستند خروجی سدها نیز زیاد است از همین‌رو برخی از دشت‌ها مانند سوسنگرد و ... زیر سیلاب رفته است.

وی درباره بارش باران در دیگر نقاط کشور گفت: بارش‌ها از غرب کشور فردا به تدریج به سمت مرکز کشور نفوذ می‌کند و نقاطی مانند یزد، قم، اراک، خراسان شمالی و رضوی بارش‌ها خواهند داشت که احتمال سیلاب در این مناطق وجود دارد. فردا عصر نیز بارش‌ها در تهران قابل توجه است و حجم روان آب را در این مناطق تشدید می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز