خبرگزاری کار ایران

معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا:

توزیع داروی ضدمارگزیدگی در مناطق سیل‌زده/خانه‌های بهداشت بیشترین آسیب را دیده‌اند

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۳۵۵

معاون درمان وزارت بهداشت از توزیع داروی ضدمارگزیدگی در مناطق سیل‌زده خبر داد.

قاسم جان‌بابایی (معاون درمان وزارت بهداشت) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص اقدامات وزارت بهداشت در مناطق سیل‌زده گفت: وزارت بهداشت در مناطق سیل زده مشغول خدمات رسانی، تامین دارو و ملزومات است. خوشبختانه در این مناطق به اندازه کافی ملزومات به خصوص داروی بیماران خاص توزیع شده و کمبودی در بحث دارو و ملزومات وجود ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در بحث خدمات مربوط به نیروی انسانی نیز تیم‌های پزشکی آماده هستند و ظرفیت بیمارستان‌های دانشگاه‌های بزرگ مانند تهران، اصفهان و شیراز از گذشته شناسایی شده تا در صورت بحران بتوانیم افراد را به آنجا منتقل کنیم، ولی خوشبختانه تاکنون نیاز نشده، اما ظرفیت آن موجود است.

جان‌بابایی اظهار کرد: خوشبختانه در مناطق سیل‌زده تیم‌های بهداشت، اورژانس و درمان به طور کامل به مردم خدمت دهی می‌کنند، حتی در منطقه‌ای مانند پلدختر که همه بیمارستان‌هایش در محاصره آب بود، خوشبختانه خدمات کامل داده شده و داروها تامین شده است.

وی در ادامه بیان کرد: فضای شهر ایلام نیز کنترل شده است و تعدادی آمبولانس به دلیل اینکه در استان خوزستان احتمال بالا آمدن آب وجود دارد به خوزستان فرستاده‌ایم تا امکان جابه جایی وجود داشته باشد. همچنین بیمارستان صحرایی نیز برپا شده تا در شرایط لزوم با بالارفتن سطح آب، بتوانیم از این بیمارستان‌های صحرایی در مکان‌هایی که تخلیه شده استفاده کنیم.

معاون درمان وزرت بهداشت افزود: عوارضی که از سیل وارد شده، بیشتر سطحی بوده و همه در اورژانس‌ها خوب شده‌اند. همچنین تاکنون آثار عوارض تاخیری ناشی از سیل مانند عفونت‌های روده‌ای و میکروبی گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه کار بعدی وزارت بهداشت، بازسازی مراکز درمانی آسیب دیده در مناطق سیل‌زده است، بیان کرد: بازسازی مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها که حین سیل ممکن است، آسیب دیده باشند در دستور کار خواهد بود و ما در حال جمع‌بندی میزان آسیب‌ها هستیم.

معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص تعداد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آسیب‌دیده اظهار کرد: تعداد بیمارستان‌های آسیب دیده مهم نیست بلکه میزان تخریب مهم است. بیشترین آسیب‌ها در مراکز و خانه‌های بهداشت بوده است. بیمارستان‌ها با شدت بسیار کمتر آسیب دیده اند.

وی درخصوص آمار مصدومان و بستری شدگان گفت: هیچ بستری مستقیم ناشی از سیل نداشتیم و درمان‌ها سرپایی انجام شده است.

جان بابایی با بیان اینکه مارگزیدگی و عقرب‌گزیدگی نیز از گذشته وجود داشته است، افزود: ما به اندازه کافی سرم ضد مارگزیدگی در اورژانس‌ها توزیع کرده‌ایم و مشکلی هم از جهت داروی ضدمارگزیدگی نداریم.حیوان گزیدگی مشکل بزرگی نیست چون از گذشته وجود داشته است و با یک سرم  ضدمارگزیدگی مشکل به طور کامل حل می‌شود و جای نگرانی نیست. در تابستان این مشکل را در اکثر استان‌های گرمسیری داریم که اتفاق می‌افتد و خوشبختانه کنترل شده و جای نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: کار ما در مقابل سیل‌زدگان حمایتی است و در مسائل زیربنایی حوزه‌های دیگر در حال  فعالیت  هستند. کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم، همراهی تیم‌های روان شناس و تیم‌های بهداشتی از اقدامات دیگر است تا روان درمانی را انجام دهند، زیرا مانند دیگر حوادث و بلایا ممکن است عارضه‌های روانی ایجاد کنند. در حال حاضر تیم‌های مشاوره‌ای و روانشناسی ما نیز به مناطق سیل‌زده اعزام شده‌اند. 

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان گفت: بیشترین مراقبت ما از این بعد در زمینه عفونت‌های ناشی از عوارض تاخیری سیل است که اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز