خبرگزاری کار ایران

موحد:

۵۶۵ هزار پرونده در سال ۹۷ وارد دادگستری استان کرمان شده است

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۳۴۸

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طی سال گذشته در مقاطع مختلف ۵۶۵ هزار و ۷۲۶ فقره پرونده وارد سیستم قضائی استان کرمان شده است.

به گزارش ایلنا،‌ یدالله موحد امروز در جلسه شورای قضائی استان کرمان اظهار کرد: در راستای تکریم مراجعان به سیستم قضائی و کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها و باتلاش قضات و کارمندان اداری در سال گذشته موفق شدیم ۴ درصد از موجودی پرونده های دادگستری استان کرمان را کاهش دهیم.

وی افزود: در سال گذشته علی رغم افزایش ورودی پرونده ها به سیستم قضائی اما با تلاش و همت پرسنل دادگستری، موجودی پرونده های  استان کرمان از ۹۵ هزار و ۲۶۸ پرونده به  ۹۱ هزار و ۶۲۹ پرونده کاهش یافته که گام موثری در جهت کاهش اطاله دادرسی بوده است.

موحد تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات خوبی که در دادگستری استان کرمان صورت پذیرفت کاهش متوسط زمان رسیدگی از ۹۴ روز به ۸۸ روز بود که این کاهش ۶ روزه از اطاله دادرسی جلوگیری می کند.

رییس کل دادگستری استان کرمان نرخ رسیدگی در دادگستری استان کرمان را ۱۰۱ روز اعلام کرد و افزود: در رابطه با شاخص نرخ رسیدگی، که یکی از آیتم های مهم در مباحث قضائی است شاهد رشد یک درصدی در این حوزه  هستیم.

وی افزود: وظیفه اصلی قوه قضائیه رسیدگی به دعاوی و اختلافات است و طی یک سال گذشته ۵۶۹ هزار و ۲۶۴ پرونده مورد رسدگی قرار گرفته که شاهد رشد سه درصدی دراین رابطه هستیم.

موحد بیان کرد: از سال ۹۳ رویکرد دادگستری استان کرمان بر کاهش موجودی و چابک سازی شعب متمرکز شده که در این رابطه موجودی پرونده ها از ۱۳۲ هزار به ۹۱ هزار پرونده در سال ۹۷ کاهش یافته است.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد: تعداد شعب دادگستری استان کرمان در سال گذشته از ۳۶۲ شعبه به ۳۸۳ شعبه افزایش یافته که رشد ۶ درصدی در این رابطه را شاهد هستیم.

وی به عملکرد شوراهای حل اختلاف نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۱۶۴ هزار و ۹۱۹ پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان شده است

موحد گفت: در سال گذشته قضات و پرسنل خدوم شورای حل اختلاف به ۱۶۶ هزار و  ۳۵۴ پرونده رسیدگی نموده اند که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۶ شاهد افزایش ۱۲ درصدی مختومه پرونده ها در این حوزه بوده ایم.

موحد تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف استان کرمان موفق شدند در سالی که گذشت  قریب به ۴۰ درصد پرونده ها را از طریق مصالحه و با صلح و سازش خاتمه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز