خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران خبر داد:

جنگل‌کاری 1250 هکتار از دامنه جنوبی البرز/کاهش 20 درصدی آلودگی هوای تهران

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۱۶۷

شهردار تهران با بیان اینکه 20 درصد آلودگی هوای شهر تهران در زمستان کاهش داشته است، گفت: با تجهیز مترو می‌توانیم تاثیرگذاری مترو را از 15 درصد به 50 درصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا پیروز حناچی در افتتاح همزمان سه پروژه بزرگ شهر تهران شامل بهره‌برداری بخش جنوبی خط شش مترو، جنگل‌کاری 1250 هکتاری  دامنه جنوبی البرز و 324 واحد مسکن امید گفت: آلودگی هوا و ترافیک  معضل اصلی شهر تهران است و ما تلاش بسیاری برای رفع این دو معضل انجام داده‌ایم البته این گونه نیست که شهر تهران مشکلات دیگری نداشته باشد، اما برای پاسخ به درخواست شهروندان هدف مشترکی را در شورای شهر و شهرداری در نظر گرفتیم توسعه خطوط مترو بود و بتوانیم دو میلیون سفر را به هفت میلیون سفر توسط خطوط مترو ارتقا دهیم.

وی ادامه دا د: اما برای اینکه بتوانیم دو میلیون سفر را به هفت میلیون سفر ارتقا دهیم نیازمند تجهیزات مترو هستیم زیرساخت‌ها در حال حاضر وجود دارد اما برای افزایش سفر نیازمند تجهیزات هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه توسعه مترو در شهر تهران به یک تغییر نگاه نیاز دارد گفت: باید بتوانیم با توسعه مترو تاثیراتی در کاهش استفاده از خودروی شخصی داشته باشیم اما در حال حاضر به رغم همه زحماتی که در خصوص توسعه مترو انجام شده‌است نمی‌توانیم بگوییم سهم خودروهای شهری در حمل و نقل درون شهری را کاهش داده‌ایم در حالی که توسعه مترو و تغییر شیوه زندگی می‌تواند در کاهش استفاده از خودروی شخصی تاثیرگذار باشد و ما می‌توانیم تاثیرگذاری مترو در این زمینه از 15 درصد به 50 درصد برسانیم.

حناچی تصریح کرد: در حال حاضر 30 کیلومتر زیرساخت در خطوط مترو احداث شده است که علاوه بر توسعه خطوط مترو باعث کاهش آلودگی هوا می‌شود ما در سال گذشته کاهش 20 درصدی آلودگی هوا را در تهران شاهد بودیم همچنین میزان ذرات معلق که سه برابر استاندارد جهانی است در سال گذشته در شهر تهران کمتر بود و این موضوع اگر چه به دلیل شرایط جوی بود اما با کنترل خودروهای آلوده کننده و تجهیز دروبین‌های معاینه فنی و جدیت پلیس راهور توانستیم آلودگی هوای شهر تهران را کاهش دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره احتمال ایجاد سیلاب در تهران گفت: در سال جاری علاوه بر اینکه برنامه‌هایی برای نشاط شهروندان تدارک دیده بودیم با لایروبی مناسب 500 کیلومتر از مسیر آب‌های سطحی تهران توانستیم افزایش دبی آب در این مکان‌ها را بدون مشکل پشت سر بگذاریم در حالی که در سال 92 در بارشی کمتر از حجم بارش‌های امسال یکی از شبکه‌های اصلی تهران را از دست دادیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مهمترین مشکل تهران تمرکز است و شهرداری نمی‌تواند به تنهایی این معضل را برطرف کند باید این تمرکز در کل کشور توزیع شود تا مشکلات شهر تهران نیز کمتر شود.

شهردار تهران با اشاره به افتتاح دو پروژه همزمان دیگر در این مراسم گفت: امروز 1250 هکتار فضای سبز از کمربند شهر تهران افتتاح می‌شود. یکی از راه‌های توسعه کلانشهرها و برنامه شورای شهر و شهرداری حفظ باغات بوده و ما تلاش کردیم تا به جای اینکه افراد باغات را از بین ببرند به توسعه آن کمک کنند؛ توسعه فضای سبز شهر تهران نیز در همین راستا است و امیدواریم مجموعه این فعالیت‌ها در توسعه تهران اثرگذار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز