خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی ۲ کارگروه برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران آسیب‌دیده در سیل‌های اخیر

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۰۱۱

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران از راه‌اندازی ۲ کارگروه «بهداشت و درمان» و «خدمات‌رسانی و اجرایی» برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران آسیب‌دیده در سیل‌های اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا، جلسه ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران روز شنبه ۱۷ فروردین‌ماه با موضوع بررسی آسیب‌های وارده و جبران خسارات به ایثارگران در سیل‌های اخیر به ریاست سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

میرمرادی در این جلسه ضمن تبریک سال نو با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری گفت: در روزهای نخست سال چندین استان از جمله گلستان، مازندران، لرستان، خوزستان، کرمانشاه، ایلام و فارس با وقوع سیل مواجه شدند که بعضی از استان‌ها دچار آسیب بیشتری هستند. خسارات وارده به مردم و ایثارگران در سیل‌های اخیر در ۳ حوزه اماکن مسکونی، زمین‌های کشاورزی و اماکن کسب و کار است و نخستین گام ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این راستا احصاء ظرفیت‌های قانونی برای پشتیبانی و حمایت از ایثارگران آسیب دیده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: همکاران ما در مناطق سیل‌زده حضور فعال و چشمگیری دارند و تمام تلاش خود را برای کمک انجام می‌دهند. همچنین تعدادی از همکاران بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در مناطق سیل‌زده دچار خسارات شده‌اند. تلاش ما انجام مدیریت مناسب به گونه‌ای است که از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به ایثارگران استفاده شود و در این مسیر از امکاناتی چون کمک‌های دولت محترم و سایر ظرفیت‌های پیش بینی شده استفاده می‌شود و با توجه به اینکه ایثارگران تحت پوشش بیمه‌های عمر، حوادث و حوادث غیرمترقبه قرار دارند، بیمه حوادث نیز وظیفه جبران خسارات وارده به منازل ایثارگران عزیز را بر عهده دارد.

میرمرادی در خصوص وضعیت بهداشتی مناطق سیل زده گفت: به دلیل آب‌گرفتگی امکان شیوع بیماری‌های واگیردار در این مناطق وجود دارد و در این زمینه کارگروهی با مسئولیت معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل می‌شود تا با حضور در مناطق آسیب دیده و ارائه آموزش‌های لازم و معاینات برای جامعه ایثارگری از بروز این‌گونه بیماری‌ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در بخش خدمات‌رسانی نیز کارگروه اجرایی با مدیریت معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئولیت امور را بر عهده خواهد داشت. یکی از بخش‌هایی که در این زمینه علاوه بر خسارات مستقیم به ایثارگران باید مورد توجه باشد موضوع آسیب‌های وارده به گلزارهای مطهر شهداست که در این بخش نیز لازم است کارها از طریق کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدا انجام شود.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر کار امدادرسانی به سیل‌زدگان در حال انجام است افزود: فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در زمینه کمک‌رسانی به ایثارگران در حال انجام است و اکیپ‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران بویژه مددکاران اجتماعی و مشاوره  باید در منطقه حضور داشته باشند.

عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز با اشاره به خطر شیوع بیماری در مناطق آسیب دیده گفت: در مورد این مسئله آموزش اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین حضور روانشناس، پزشک عمومی و متخصص و تأمین داروها و تجهیزات لازم درمانی برای ایثارگران ضرورت دارد.

سایر حاضران در این جلسه نیز به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند و مباحث فنی در خصوص نحوه خدمات‌رسانی به ایثارگران سیل زده بررسی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز