خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق اصناف ایران ضمن حضور در خوزستان اعلام کرد:

تداوم فعالیت‌های ستاد مدیریت بحران در اتاق اصناف ایران/ گردآوری میزان خسارت سیلاب به واحدهای صنفی

asdasd
کد خبر : ۷۴۷۰۰۷

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: جلسات ستاد مدیریت بحران در اتاق اصناف ایران ادامه دارد و همکاران ما در این ستاد در حال گردآوری میزان خسارات سیلاب به واحدهای صنفی هستند و براساس دستور دادستانی کل کشور کمک‌ها (نقدی و غیرنقدی) به هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) سپرده شد.

به گزارش ایلنا، سعید ممبینی درباره تامین مایحتاج سیل‌زدگان از سوی اتاق اصناف ایران و تشکل‌های زیرمجموعه گفت: از ابتدای حادثه سیل که در استان‌های گلستان و مازندران به وقوع پیوست، ستاد مدیریت بحران را در اتاق اصناف ایران ایجاد و به اتاق‌های اصناف سراسر کشور اعلام کردیم که این ستاد را تشکیل دهند. در ادامه شاهد وقوع سیل در چند استان دیگر بودیم، از این رو در بیشتر اتاق‌های اصناف مراکز استان‌ها، متناسب با فاصله‌ای که از مناطق سیل‌زده داشتند، این ستاد‌ها ایجاد و نمایندگانی در همان محل با حکم اینجانب تعیین و به استانداران معرفی شدند تا ضمن برقراری ارتباط و حضور در جلسات مرتبط هماهنگی لازم را به عمل آورند.

وی ادامه داد: وظایف اتاق اصناف به هموطنان در حادثه سیل در سه محور متمرکز بود. در محور نخست، با توجه به اطلاع‌رسانی‌هایی که از طریق ستاد مدیریت بحران انجام می‌شد، واحدهای صنفی در معرض سیل را آماده رویارویی و کاهش صدمات ناشی از سیل کردیم. در واقع با توجه به حوادثی که در استان‌های، گلستان، مازندران و فارس رخ داد، واحد‌های صنفی استان‌‌‌های سمنان، خراسان شمالی، کرمانشاه، لرستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و خوزستان را برای رویارویی با سیلی که پیش‌بینی شده بود، آماده کردیم.

رئیس اتاق اصناف ایران افزود: در محور دوم، اصناف پس از وقوع حادثه برای کمک به آسیب‌‌‌دیدگان اقدام‌هایی انجام دادند. نمونه آن اینکه در استان فارس، واحد‌های خدماتی از جمله واحد‌های اتحادیه مکانیک‌ها، تعمیرکاران لوازم خانگی، برق‌کاران، قالیشویی‌ها و حتی در حوزه رنگ‌آمیزی ساختمان‌ها، خدماتی مناسب به سیل‌زدگان ارائه و حتی بخشی از این خدمات به‌طور رایگان انجام شد. تا جایی که به ما اطلاع داده‌اند، تمامی خدمات قالیشویی‌ها در فارس رایگان بود.

ممبینی اضافه کرد: جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی محور سوم اقدام‌های انجام شده از سوی اصناف بود. بیشتر کمک‌های جمع‌آوری شده از سوی اصناف به هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل داده شد. کمک‌های نقدی اصناف در حوادث این چنینی سال‌های گذشته در سامانه اتحادیه‌ها و اتاق‌ها جمع‌آوری می‌شد اما این بار بنابر دستور دادستانی کل کشور این کمک‌ها (نقدی و غیرنقدی) به هلال‌احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) سپرده شد.

وی ادامه داد: در حال‌ حاضر آمار دقیقی از میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی ندارم، اما سعی شد کمک‌های غیرنقدی براساس اعلام نیاز هلال‌احمر انجام شود. کنسرو و مواد غذایی، مواد شوینده، پتو، چکمه، پوشاک بزرگسال و کودک، لوازم مورد نیاز شخصی و بهداشتی و… از این دست اقلام بوده‌اند و همچنان این اقدام های خیرین اصناف همچنان ادامه دارد. با این وجود، این مشخص است که دسترسی هر اتحادیه به اقلام تخصصی حوزه فعالیت خود، بیشتر است.

این مقام مسئول درخصوص مجموعه اقدامات انجام شده در استان خوزستان نیز اظهار داشت: چندین روز است که در خوزستان حضور دارم. این استان به‌دلیل سدهای متعدد و رودخانه‌های زیادی که وارد آن می‌شود، مورد تهدید بزرگ و در شرایط نگران‌کننده‌ای قرار دارد؛ هرچند بر اساس اعلام مقامات امر سد‌ها به‌خوبی مدیریت شده است اما به ویژه در چند روز گذشته شاهد تخلیه اجباری برخی از مناطق از سکنه بودیم. اهالی روستاهایی که در حاشیه رود کارون و رود کرخه بودند با پیشگیری‌های به موقع از مناطق نگران‌کننده تخلیه شدند اما اراضی کشاورزی تحت‌تاثیر قرار گرفتند. تعدادی از واحد‌های صنفی و تجاری هم آسیب دیدند که البته حجم آنها بالا نیست اما آمار آنها در حال گردآوری است.

بنا به گفته ممبینی، ستاد بحران در اتاق اصناف اهواز شکل گرفته است و با مجوز دادستانی استان و استانداری، حساب بانکی این اتاق به‌عنوان حساب متمرکز برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی به سیل‌زدگان در نظر گرفته شده که مقرر است بطور منظم عملکرد مالی مربوطه با شفافیت تمام جهت اعمال نظارت لازم به دادستان و استاندار محترم گزارش شود.

وی اضافه کرد: فهرست اقلام مورد نیاز از سوی هلال‌احمر به‌دست ما رسیده است. بخش قابل‌توجهی از این اقلام پیش‌تر آماده شده است و سایر اقلام نیز در حال تامین هستند و به هلال‌احمر تحویل داده می‌شود. با پایان یافتن تعطیلات و حضور افراد در محل کار، پیش‌بینی می‌شود که میزان کمک‌های نقدی و غیرنقدی افزایش یابد.

در خاتمه جا دارد ضمن ابراز همدردی مجدد جامعه بزرگ اصناف با آسیب‌‌دیدگان سیل، از همکاری و مشارکت کلیه اصناف در این حادثه کمال تشکر را داشته باشم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز