خبرگزاری کار ایران

جدیدی اردکانی خبر داد:

بازدید بیش از ۴۳۵ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در نوروز

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۸۶۸

سرپرست فرمانداری اردکان با اشاره به افزایش گردشگران این شهرستان در نوروز گفت: بیش از ۴۳۵ هزار گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اردکان در نوروز امسال بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا جدیدی اردکانی اظهار داشت: خوشبختانه تعداد بازدیدکنندگان نوروزی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان در سال ۱۳۹۸ نسبت به نوروز سال قبل تقریبا 50 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۴۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی منطقه بازدید کردند ادامه داد: ۶۱ هزار و ۴۸۱ نفر شب مسافر در تمام اقامتگاه‌های این شهرستان شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها،‌ بومگردی ها،‌ اماکن متبرکه، خانه مسافر و کلاس‌های مدارس اقامت کردند.

سرپرست فرمانداری اردکان اضافه کرد: تعداد اقامت مسافرین نوروزی شهرستان اردکان در سال ۱۳۹۸ نسبت به نوروز سال قبل تقریبا ۷۴ درصد افزایش داشته است.

وی بابیان اینکه بیشترین مکان‌های مورد بازدید آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان بوده است اضافه کرد: بنای تاریخی چک‌چک به عنوان زیارتگاه زرتشتیان،‌ گنجینه قنات،‌ بافت تاریخی و موزه مرحوم آیت‌الله خاتمی (ره)‌ بیشترین بازدید را به خود اختصاص داد.

جدیدی اردکانی تصریح کرد:‌ برنامه‌ریزی برای استقبال و پذیرایی از گردشگران چند ماه قبل از نوروز سال ۱۳۹۸ با تشکیل ستاد خدمات سفر و تشکیل ۱۰ کمیته آغاز شد.

وی ازجمله اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز را بازدید و سرکشی از واحدهای اقامتی پذیرایی سطح شهرستان در چند نوبت توسط مسئولان اعلام کرد و گفت: اردکان به‌عنوان دروازه ورودی استان یزد دارای اهمیت دوچندان در پذیرش مسافران داخلی و خارجی است.

سرپرست فرمانداری اردکان با بیان اینکه اردکان، یک هزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی ‌شده دارد افزود: تاکنون ۲۵۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است و تلاش برای ثبت سایر آثار ادامه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز