خبرگزاری کار ایران

بر اساس اعلام کنترل کیفیت هوا؛

هوای تهران پاک است/پیش‌بینی افزایش بارندگی

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۶۵۷

هوای امروز تهران پاک است و پیش‌بینی شده برخی ساعات میزان ابرناکی، بارندگی و وزش باد افزایش پیدا کند.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، امروز شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ شاخص کیفیت هوای تهران بر روی عدد ۴۴ قرار دارد و در شرایط پاک است.

شهروندان تهرانی از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز ۱۴ روز هوای پاک و ۲ روز هوای سالم بدون هیچ روز ناسالم را تنفس کرده اند.

بر اساس نتایج حاصل از پیش بینی وضعیت هواشناسی در ایستگاه مهرآباد، با افزایش میزان ناپایداری جوی در صبحگاه روز جاری (شنبه)، برای برخی ساعات افزایش میزان ابرناکی، بارندگی و وزش باد (با بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه) از سمت نواحی شرقی - جنوب شرقی انتظار می رود که در پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود وضعیت کیفیت هوا موثر خواهد بود.

با کاهش تدریجی میزان ناپایداری جوی از شبانگاه، انتظار می‌رود افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود و این شرایط تا صبحگاه روز یکشنبه همچنان تداوم داشته باشد.

به تدریج با برقراری شرایط جوی نسبتا ناپایدار طی روز یکشنبه، برخی ساعات همراه با وزش باد و بارش باران خواهد بود. همچنین دما تا روز آینده کاهش جزئی خواهد یافت. طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با اتمام تعطیلات نوروزی و افزایش حجم تردد خودروها در سطح شهر، انتظار می‌رود طی بعضی ساعات روز جاری بر غلظت برخی آلاینده‌ها افزوده شود، هرچند افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز در کاهش نسبی غلظت آلاینده ها موثر خواهد بود.

بر این اساس، انتظار می رود طی روزهای شنبه و یکشنبه شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز