خبرگزاری کار ایران

بیش از ۶۰ کشته و زخمی در حمله تروریستی به بورکینافاسو

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۱۴۷

مقام‌های بورکینافاسو اعلام کردند که بین روزهای یکشنبه تا سه شنبه بیش از ۶۲ نفر در شهرک «آربیندا» در شمال این کشور در مرز با مالی بر اثر درگیری‌های قومی و حملات تروریستی کشته شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سیمیون سوداگو» وزیر کشور بورکینافاسو در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «۳۲ نفر توسط تروریست‌ها و ۳۰ نفر بر اثر درگیری‌های قومی بین قبایل کورومبا، ولانی و موسی کشته شده‌اند».

این وزیر توضیح داد که یک گروه تروریستی مردم را تعقیب و مرتکب جنایت‌های فراونی شده است و تا کنون ۹ نفر نیز اسیر شده‌اند.

یکشنبه شب عناصر مسلح به روستای «همکان» واقع درهفت کیلومتری شهرک «اربیندا» حمله کردند و شیخ روستا و پسر و برادرزاده‌اش را به قتل رساندند.

وی افزود که به دنبال کشته شدن شیخ درگیری‌های قومی در آربیندا صورت گرفت.

سوادوگو همچنین گفت: «هدف تروریست‌ها به طور مشخص ایجاد اختلاف بین افراد اقوام مختلف در منطقه «وئام» است». وی از ساکنان این منطقه خواست در دام این فتنه‌انگیزی‌ها نیفتند.

این درگیری‌های خونین چند روز پس از کشته شدن ۱۶۰ نفر از قبیله ولانی در ۲۳ مارس در جمهوری مالی صورت گرفته است.

بورکینافاسو از سال ۲۰۱۵ شاهد حملات حملات تروریستی روز افزون بوده و به مناطق بسیاری کشیده شده است که موجب اعلام حالت فوق العاده در ۶ منطقه شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز