خبرگزاری کار ایران

تظاهرات معترضان به تبرئه مبارک ۱۱ کشته و زخمی بر جای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۸۵۰

در تظاهرات شب گذشته معترضان خشمگین به صدرو حکم تبرئه حسنی مبارک از همه اتهام‌هایش از جمله قتل تظاهرکنندگان در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱، در میدان «التحریر» در قاهره دو نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

در تظاهرات معترضان خشمگین به تبرئه «حسنی مبارک» رئیس جمهوری مخلوع مصر در قاهره ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی، «حسام عبدالغفار» سخنگوی وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که در تظاهرات شب گذشته معترضان خشمگین به صدرو حکم تبرئه حسنی مبارک از همه اتهام‌هایش از جمله قتل تظاهرکنندگان در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱، در میدان «التحریر» در قاهره دو نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند.

عبدالغفار افزود که بسیاری از زخمی‌ها در اثر اصابت با گاز اشک آور و گلوله‌های تفنگ‌های شکاری زخمی شدند.

وی تصریح کرد که حال برخی از زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

وزارت کشور مصر نیز اعلام کرد که معترضان به صدور حکم تبرئه مبارک توسط نیروهای امنیتی متفرق شدند.

این وزارتخانه اخوان المسلمین را به آشوب طی اعتراض به تبرئه مبارک در قاهره متهم کرد.

دادگاه جنایی قاهره روز گذشته - شنبه - طی حکمی حسنی مبارک، «جمال» و «علاء» دو پسرش و «حسین سالم» تاجر مصری را از اتهام صادارت گاز به رژیم صهیونیستی به بهای پایین‌تر از بهای جهانی تبرئه کرد.

در این حکم دادگاه جنایی قاهره مبارک و دو پسرش را از اتهام فساد مالی نیز تبرئه کرد.

این دادگاه در حکم خود در جلسه امروز اعلام کرد که صدور اتهام مشارکت در قتل تظاهر کنندگان در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ در مصر علیه مبارک و دو پسرش قانونی نیست و آن‌ها را با این حکم تبرئه کرد.

دادگاه جنایی قاهره همچنین طی حکمی «حبیب العادلی» وزیر کشور دوران مبارک و شش معاون وی را از اتهام قتل تظاهرکنندگان در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ در مصر نیز تبرئه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز