خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران خبرداد:

اقامت بیش از سه و نیم میلیون گردشگر در روستاهای مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۰۳۸

معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از بیست و هفتم اسفند ماه تاکنون سه میلیون و 403 هزار و 628 نفر شب اقامت مسافر نوروزی در روستاهای استان ثبت شد.

مهران حسنی در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه بسیاری از مسافران مازندران در سفر به این استان روستاها را به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد حضور و اقامت خود انتخاب می کنند ، گفت : بازدید و اقامت در روستاها با توجه به ایجاد زیر ساخت های لازم همچون اقامتگاههای بومگردی ، امسال مورد توجه مسافران نوروزی قرار گرفته است . 

وی افزود: جاذبه های طبیعی از قبیل جنگل ، مزارع کلزا و فصل کشت برنج در شالیزارها نیز فرصت خوب و مناسبی برای مسافران است تا از این بخش جاذبه های روستاهای استان بهره مند شوند . 

معاون میراث فرهنگی مازندران با اعلام اینکه از 27 اسفند تا سیزدهم فرودین 98 بیش از سه میلیون نیم گردشگر و مسافر به این روستاها سفرکرده و اقامت داشتند گفت: بیش از دو نیم میلیون گردشگر هم از روستاهای مازندران بازدید کردند.

اقامتگاههای رسمی به مجموعه های دارای مجوز از میراث فرهنگی مانند هتل ، متل ، میهمان پذیرها و مسافرخانه ها و واحدهای بومگردی اطلاق می شود و به مراکز اقامتی مانند مدارس ، کمپ ها و زائرسراها هم اقامتگاههای غیررسمی گفته می شود.

حسنی با اشاره به اینکه ستاداجرایی خدمات سفر مرکز مدیریت و برنامه ریزی آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی در مازندران است ، گفت : اعضای کمیته های 12 گانه این ستاد از 27 اسفند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کردند و تا 16 فروردین امسال این فعالیت ادامه خواهد داشت .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز