خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

فروش 6 میلیارد تومانی نمایشگاه‌های نوروزی صنایع دستی در مازندران

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۹۸۹

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران از فروش 6 میلیارد و 250 میلیون تومانی نمایشگاه‌های صنایع دستی ملی، استانی و منطقه‌ای در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،حسین ایزدی در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران ویژه نوروز 98، با اشاره به برپایی 16 نمایشگاه صنایع دستی ملی، استانی و منطقه‌ای در 16 شهرستان مازندران از دوم فروردین، میزان فروش این نمایشگاه‌ها تا 12 فروردین را 6میلیارد و 250 میلیون تومان اعلام کرد.

وی افزود: در این مدت 753 هزار و 494 نفر نیز از این نمایشگاه‌ها بازدید کردند که طبق نظر ایزدی با توجه به شرایطی که سیل در شهرستان‌های استان ایجاد کرد، و نیز با توجه به اینکه تعداد نمایشگاه‌های برپا شده در نوروز امسال نسبت سال گذشته کمتر بود، هم بازدید و هم فروش از شرایط خوبی برخوردار بوده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران با بیان اینکه نمایشگاه ملی صنایع دستی نوشهر علی‌رغم اینکه استاندارد چنین نمایشگاه‌هایی 100 غرفه است، 147 غرفه دارد، این نمایشگاه را دارای بیشترین آمار بازدید اعلام کرد که پس از آن نمایشگاه شهرهای نور، رامسر و چالوس قرار دارند.

ایزدی تأکید کرد که در نمایشگاه‌های ملی صنایع دستی، تنها 15 درصد از غرفه‌ها می‌تواند متعلق به بخش سوغات باشد.

 وی ادامه داد: هنرمندانی که تولیدکننده کالاهای فاخر استان هستند و کالایشان مهر اصالت دارد در این نمایشگاه‌ها غرفه دارند.

ایزدی‌ یادآور شد که امسال برای رقابت با کالاهای خارجی از هنرمندان خواسته شده که به طراحی و بسته‌بندی کالا طبق ذائقه مراجعه‌کنندگان دقت کنند.

وی با تأکید بر عدم ارائه کالای خارجی در این نمایشگاه‌ها، ادامه داد: هنرمندان 19 استان در نمایشگاه نوشهر، 18استان در نمایشگاه نور و 17 استان در نمایشگاه‌های رامسر و چالوس شرکت داشته‌اند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی مازندران از توجه ویژه در ارائه کالاهایی مانند حصیربافی، نمدمالی و لاک‌تراشی که در معرض فراموشی هستند، در نمایشگاه‌های صنایع دستی امسال خبر داد.

وی همچنین گفت که در هر شهرستان دارای نمایشگاه، پنج غرفه متعلق به میراث فرهنگی است که میراث آن را به رایگان در اختیار مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد تعاون اداره زندان‌ها قرار داده است.

ایزدی با اشاره به عدم برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان ساری به دلیل مشکلات پیش آمده بر اثر سیل در محل برگزاری نمایشگاه، خبر داد و گفت: این نمایشگاه با 70 غرفه و حضور هنرمندان از 14 استان در مجتمع ایرانیان از روز جمعه شانزدهم فروردین به مدت ده روز برپا می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز