خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی خبر داد:

برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی نوروز در چابهار

کد خبر : ۱۴۹۰۶۵

قرار است نمایشگاه ملی صنایع دستی در ایام نوروز در شهرستان چابهار با همکاری منطقه آزاد تجاری صنعتی این منطقه گشایش یابد.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در صورت پیش بینی فضای مطلوب یرای نمایشگاه از سوی منطقه آزاد چابهار، از استان‌های مختلف کشور در این جشنواره دعوت بعمل خواهد آمد.

ملک سنجرانی در گفتگو با خبرنگار «ایلنا» در زاهدان اظهار کرد: اولویت این نمایشگاه به صنعت گران صنایع دستی سیستان و بلوچستان برای حمایت از آن‌ها است. حضور استان‌های دیگر بر اساس گنجایش مکانی که برای برگزاری نمایشگاه پیش بینی می‌شود، بستگی دارد.

عضو شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از سخنانش گفت که بیش از ۶۰ رشته صنایع دستی در سیستان و بلوچستان فعال هستند و پیش بینی می‌شود که سوزن دوری، حصیربافی و گلیم بافی نسبت به سایر حوزه‌ها از حضور پررنگ تری در نمایشگاه برخوردار باشند.

«سنجرانی» در بخش دیگری از سخنانش به سایر برنامه‌های ویژه این اداره کل در ایام نوروز اشاره و تصریح کرد: ورودی تمام موزه‌های استان و شهر زاهدان نمایشگاه صنایع دستی ایجاد شده و در ورودی شهر سوخته نیز علاوه بر نمایشگاه، نصب سیاه چادر، برنامه‌های موسیقی محلی و غذاهای محلی برنامه ریزی شده است.

وی در ادامه از برنامه ریزی استقبال از مسافران در ورودی همه شهرستان‌های استان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز