خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر کشور در گفت‌وگو با ایلنا:

به شدت در لرستان مشکل داریم/ اجازه پرواز به بالگردها برای امدادرسانی داده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۵۱۲

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه به شدت در لرستان مشکل داریم، گفت: تمام عوامل اجرایی برای امدادرسانی بسیج شده اند. همچنین چندین بالگرد آماده پرواز هستند، اما به دلیل وضعیت نامناسب جوی اجازه پرواز داده نمی شود.

اسماعیل نجار (رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و معاون وزیر کشور) در  گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت سیلاب در کشور گفت: سامانه بارانی پرفشار در حال حاضر از ایلام، کردستان و لرستان عبور کرده است و بارندگی در این مناطق در حال حاضر به صورت پراکنده، رگبار و رعد و برق گزارش شده است.

وی ادامه داد: در استانهای مختلف کشور از جمله خوزستان و ایلام به دلیل سیل مشکلاتی وجود دارد، اما در استان لرستان به شدت مشکل داریم.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان این که آب در رودخانه خرم رود در خرم آباد طغیان کرده است، تصریح کرد: آب رودخانه خرم رود در خرم آباد به برخی از منازل مردم نیز وارد شده است. در شهرهای دورود، نورآباد، ممسنی و پلدختر نیز با مشکلاتی مواجه هستیم.

نجار ادامه داد: تمام عوامل اجرایی برای امدادرسانی بسیج شده اند. همچنین چندین بالگرد آماده پرواز هستند، اما به دلیل وضعیت نامناسب جوی اجازه پرواز داده نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: چند فروند نفربر آبی خاکی نیز از اهواز آماده امدادرسانی هستند و در نزدیکی جاده هایی که امکان تردد در آنها وجود ندارد، مستقر شده اند.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: همچنین تجهیزات و امکانات از استانهای معین مانند اصفهان، مرکزی و ... به لرستان منتقل شده اند.

نجار با اشاره به مصدومان سیل در روزهای اخیر گفت: در سیل دو روز گذشته در منطقه غرب کشور تاکنون یک نفر جان خود را از دست داده و 4 نفر نیز مصدوم شده اند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برآورد خسارت صورت گرفته است؟ گفت: در حال حاضر نجات جان انسانها برای ما اولویت دارد و اقدامات ما نیز در این زمینه است.

او در پاسخ به این سوال که آیا به بیمارستانها در این شهرها خسارت وارد شده است؟ تصریح کرد: تاکنون موردی درخصوص بحرانی شدن وضعیت بیمارستانها در این مناطق به ما گزارش نشده است و مشکلی در این زمینه نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز