خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار لرستان خبر داد؛

طغیان دو رودخانه کردانه و ماسال در خرم‌آباد

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۳۷۰

معاون استاندار لرستان از طغیان دو رودخانه کردانه و خرم‌رود در داخل شهر خرم‌آباد خبر داد و تاکید کرد: زمانی که بارندگی متوقف می‌‌شود باز هم حجم سیلاب زیاد می‌‌شود که ناشی از سیلاب‌‌های بارندگی در نقاط بالادست رودخانه‌‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مرادپور در گفت‌وگویی تلویزیونی گفت: رودخانه ماسول خارج از محدوده شهر است اما دو رودخانه کردانه و خرم‌‌رود که در داخل شهر هستند. این روخانه‌‌ها ساعت ۶ صبح طغیان کردند و در چند نقطه به منازل مسکونی هم وارد شدند. 

وی ادامه داد: روخانه کردانه متاسفانه ساختمان‌‌های بسیاری که در حریم روخانه به صورت غیرمجاز و غیرفنی ساخته شده بودند را تخریب کرد و همچنان این تخریب ادامه دارد. همچنین چند پل بر روی این رودخانه وجود داشت که دقایقی پیش پل موسوم به اناری تخریب شد و این وضعیت در میدان امام خرم‌‌آباد ادامه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه نیروهای امدادی در این منطقه حضور دارند و به کمک‌‌رسانی مشغول هستند، اظهار داشت: خوشبختانه از چند روز گذشته نقاط خطر را مشخص و به مردم اعلام کرده بودیم که مناطق را تخلیه کنند که تعداد بسیاری مناطق را تخلیه کرده بودند و تعدادی نیز تخلیه نکرده بودند.  

مرادپور با بیان اینکه امروز ما بیشترین مشکل را با افرادی که مناطق را تخلیه نکرده بودند، داشتیم، تصریح کرد: برخی از افراد به صورت هیجانی علاقه‌مند به مشاهده سیل هستند و عکس و فیلم می‌گرفتند و بعضا دچار مشکل می‌شدند اما در حال حاضر نیروهای امدادی و سپاه مستقر هستند و با کمک نیروهای انتظامی و نظامی در حال دور کردن این افراد از مناطق هستیم و وضعیت تقریبا در حال کنترل است.

وی در پاسخ به اینکه آیا حجم سیلاب تا ساعات دیگر بیشتر می‎شود، خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده توسط هواشناسی قرار بوده که از ساعت فعلی به بعد شدت بارش‌‌ها کمتر شود اما بنابر اینکه این روخانه‌‌ها حوزه آب‌‌ریز وسیعی دارند و بارندگی‌‌های ناشی از این حوزه‌‌های آبریز ممکن است چند ساعت آینده به خرم‌‌آباد برسد و مشکل این است.

معاون استاندار لرستان افزود: زمانی که بارندگی متوقف می‌‌شود باز هم حجم سیلاب زیاد می‌‌شود که ناشی از سیلاب‌‌های بارندگی در نقاط بالادست رودخانه‌‌ها است. 

مرادپور درخصوص اینکه سیل فقط به منازل سرایت کرده یا خیابان‌ها ابراز داشت: مشکلات ما عمدتا در خیابان‌های ساحلی رودخانه‌‌ها است و در سایر نقاط شهر مشکلات خاصی نداریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز