خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سپاه اعلام کرد؛

آمادگی سپاه برای نقش‌آفرینی در مقابله با سیل و پیشگیری از آسیب‌رسانی به مردم

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۱۳۳

سخنگوی کل سپاه از آمادگی سپاه برای مشارکت و نقش‌آفرینی در مقابله با سیل و پیشگیری از آسیب‌رسانی به مردم در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به دستور بامداد امروز سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه به فرماندهان نیروها، سپاه‌‌های استانی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در تشدید آمادگی‌ها برای مقابله با سیل و پیشگیری از آسیب‌‌های احتمالی به مردم در سراسر کشور گفت: در ادامه تلاش‌‌ها و اقدامات روزهای اخیر در برنامه‌‌ریزی و اجرای عملیات امداد و خدمات‌‌رسانی به مناطق سیل‌‌زده و کمک به مردم گرفتار در سیل به ویژه در استان‌های گلستان و مازندران، با توجه به پیش‌‌بینی‌‌های به عمل آمده، از صبح امروز سامانه‌‌های بارشی در اکثر استان‌های کشور فعال و مناطقی از آنها در معرض رویارویی با سیلاب و روانآب‌‌‌های وسیع قرار گرفته است.

وی افزود: کلیه یگان‌‌های مهندسی و امدادی سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیا (ص) در سراسر کشور در آماده‌‌‌باش به سر می‌‌برند و با ابلاغ بامداد امروز فرمانده کل سپاه محیای اعزام و مشارکت و نقش‌‌آفرینی در مقابله با سیل و خدمت‌‌‌رسانی به مردم در شهرها و روستاهایی که با پدیده سیل مواجه می‌شوند بوده و ظرفیت‌‌سازی‌‌های لازم را در کنار سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های امدادی فراهم کرده‌‌اند.

سخنگوی سپاه با تاکید بر هماهنگی و هم‌‌افزایی خوب بین همه نیروهای مسلح، دولتی و مردمی امدادرسان به مناطق سیل‌زده اظهار داشت: خروج آب و رهاسازی سیلاب‌ها و روانآب‌‌های انباشته شده در استان گلستان و سرعت‌‌بخشی به هدایت و ورود آنها به دریای خزر همچنان اولویت اول سپاه در رویارویی با این پدیده کم‌‌نظیر است.

شریف ادامه داد: بحمدالله از صبح امروز با بازگشایی مسیر ارتباطی گمیشان به گرگان، آق‌‌قلا و بندر ترکمن با نصب ۱۹ پل توسط واحدهای مهندسی نیروی زمینی سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌‌الانبیا (ص) و آغاز عبور و مرور عادی در این منطقه، عملیات امداد و خدمت‌‌رسانی به مردم در همه زمینه‌‌ها سرعت و سهولت بیشتری یافته است.

وی اضافه کرد: انتقال مردم از محله‌‌های پر خطر به مناطق امن، کمک به اسکان موقت، تامین تغذیه و البسه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با استقرار بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی سیار و صحرایی در مناطق سیل‌‌زده به ویژه در استان گلستان از جمله موضوعاتی بوده است که طی روزهای گذشته و آینده دستورکار سپاه در شهرها و روستاهای تحت تاثیر سیل خواهد بود.

مسئول روابط عمومی کل سپاه یادآور شد: سپاه ضمن قدردانی از اقشار مختلف مردم مناطق سیل‌‌زده که با صبر و همکاری خود شرایط لازم برای عملیات امداد و خدمت‌‌رسانی نیروهای مسلح را فراهم کرده‌‌اند به آنان اطمینان می‌‌دهد تا رفع مشکلات جاری تا هنگام بازگشت زندگی آنان به وضعیت عادی در کنارشان خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز