خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه کربلای مازندران:

752 روستای مازندران تحت تاثیر رانش پس از سیل هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۵۱۱۸

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: 752 روستای استان که تحت تاثیر رانش پس از سیل هستند، نیاز به رسیدگی و حمایت دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،سردار محمدحسین بابایی در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران با موضوع اقدامات سپاه و بسیج در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده، بخش اعظم اقدامات مربوط به سپاه و بسیج برشمرد و با انتقاد از اینکه این واقفعیت در ساختار دولت دیده نمی‌شود، اظهار کرد: از نظر سپاه کربلای مازندران امروز مرحله اول شامل امداد و نجات و تثبیت در مناطق سیل‌زده و برف‌زده استان به پایان رسیده است و آماده مرحله دوم می‌شویم.

وی‌ نخستین اقدام سپاه و بسیج در آغاز سیل اخیر به ویژه در اطراف رودخانه تجن و رودخانه تلار سیمرغ را نجات جان افراد و سپس تخلیه آب و باز کردن دهانه‌ی پل‌های مسدود شده و وبراه‌ها و در گام سوم که هشت روز طول کشید، لایروبی خانه‌های مردم از گل و لای و لجن و لایروبی اماکن عمومی و بازگشایی جاده‌ها اعلام کرد.

 بابایی تأکید کرد که بازگشایی جاده‌ها کماکان به دلیل رانش ادامه دارد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران در شرح آمار اقدامات سپاه و بسیج از 27 اسفند تا صبح روز گذشته دهم فروردین‌ماه با همت پنج هزار و 694 نفر در قالب اردوهای جهادی گفت: در مجموع 12 شهرستان، 9 شهر و 171 روستا دچار سیل و برف شدند و از آنجایی که رانش زمین بعد از سیل آغاز شد، در حال حاضر 752روستا نیاز به رسیدگی دارد.

وی با اشاره به اعلام بنیاد مسکن، از آسیب 6هزار و 341 منزل مسکونی در سیل اخیر خبر داد که 650 واحد تخریبی است و پنج هزار و 691 واحد نیاز به تعمیر دارد.

به گفته بابایی بخش زیادی از این منازل آسیب‌دیده مربوط به قشر بی‌بضاعت است که ساخت مسکن برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی علاوه بر ساخت مسکن برای 746 مددجوی کمیته امداد با کمک سپاه انجام می‌شود.

بابایی همچنین به تخریب 60 دهنه پل اصلی و فرعی، 1380 کیلومتر جاده، 88.4 باغ و زمین کشاورزی و 89 هزار تلفات دام و طیور و چهار هزار و 16 کندوی عسل اشاره کرد.

وی اعلام کرد که تا به الان 1700مسکن و 43 مسجد، حسینیه و مدرسه لایروبی شد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: از روز پنجم، سپاه استان‌های اردبیل، گیلان، سمنان، زنجان و تهران معین استان مازندران شدند.

بابایی با تأکید بر اینکه سپاه بابت اقداماتش هیچ پولی مطالبه و دریافت نکرده است، برآورد ریالی از عملیات مهندسی انجام شده را 8 میلیارد و 671 میلیون ریال اعلام کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه اقدام سپاه به بازگشایی جاده و انفجار ریل در استان گلستان قانونی بوده گفت: ما نهادی هستیم که اگر نیازی برای انقلاب به وجود آید، آتش به اختیار بدون معطلی آن‌چه را که باید، انجام می‌دهد و چقدر خوب است که مسئولان قدرشناس باشند و از این ظرفیت استفاده بهینه کنند. سپاه و بسیج به هیچ جناحی وابسته نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز