خبرگزاری کار ایران

معاون امور عمرانی فرمانداری ویژه کاشان:

۲۷ مورد از ۴۲ نوع بلایای طبیعی شناسایی شده دنیا در کاشان وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۲۸۷

از ۴۲ بلایای طبیعی شناسایی شده دنیا تنها تعداد ۳۴ تا از این بلایا در کشور ایران احتمال وقوع آن وجود دارد که از این تعداد ۲۷ تا از این بلایا در شهرستان کاشان که مهم‌ترین آن زلزله و سیل است، وجود دارد.

ایلنا: معاون امور عمرانی فرمانداری کاشان گفت: از ۴۲ بلایای طبیعی شناسایی شده دنیا تنها تعداد ۳۴ تا از این بلایا در کشور ایران احتمال وقوع آن وجود دارد که از این تعداد ۲۷ تا از این بلایا در شهرستان کاشان که مهم‌ترین آن زلزله و سیل است، وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در شهرستان ویِژه کاشان «محسن فخری» پیش از ظهر امروز در مراسم پانزدهمین مانور زلزله و ایمنی که همزمان با سراسر کشو با حضور مدیریت بحران فرمانداری، مدیریت آمورش و پرورش، مدیران دستگاه‌های انتظامی، آبفا، گاز، اورژانس، امداد و نجات و آتش نشانی شهرستان ویژه کاشان به صورت پایلوت در دبیرستان محمودیه کاشان برگزارشده بود با اعلام این مطلب. گفت: هرچند علم در دنیا رو به پیشرفت است ولی نمی‌توانیم از وقوع زلزله و سیل جلوگیری کنیم ولی می‌توانیم با یادگیری و آموزشهای لازم جلو خطرات و زیاد‌تر شدن تلفات اینگونه حوادثطبیعی را بگیریم.

وی با تاکید براینکه چون کاشان منطقه‌ای زلزله‌خیز است و قطعا زلزله دراین شهرستان به وقوع خواهد پیوست باید در مرحله پبشگیری و آمادگی بیشتر توانایی و دانش کافی داشته باشیم، گفت: متاسفانه در بازدیدی که امروز از کلاس درس دانش آموزان دبیرستان محمودیه داشتم وضعیت پناهگیری و آمادگی در مقابل بالایای طبیعی بسیار بد بود.

وی به تلفات زلزله‌ای که چند روز پیش در برازجان اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: از ۷ نفر کشته شده در این زلزله ۴ نفر کودک بودند لذا در چنین مواقعی باید آمادگی بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم به شکل قابل قبولی از تلفات بیشتر جلوگیری کنیم.

معاون امور عمرانی فرمانداری کاشان با تاکید براینکه مدیران پروژ‌ه‌های مسکونی باید در ساخت ساز‌ها اصول ایمنی و مقاوم‌سازی در مقابله با زلزله را رعایت کنند، گفت: اگر ۱۰۰ مدرسه شهرستان کاشان دارای ساختمان‌های فرسوده و قدیمی هستند باید با اختصاص اعتبارات لازم مقاوم‌سازی شوند.

فخری ضمن ابراز نارضایتی از کیفیت و نحوه برگزاری مانور امروز زلزله و ایمنی در دبیرستان محمودیه کاشان گفت: اگر سالی ده بار هم مانورهایی به این شکل که در دبیرستان محمودیه کاشان برگزار شد اجرا کنیم هیچ نتیجه‌ای ندارد.

وی تاکید نمود: هرچند زلزله در این مانور‌ها جدی نیست، ولی چون زمان وقوع زلزله در کشورمان کمتر از ۴۰ ثانیه است و کاشان در خط زلزله قراردارد و قطعا در این نیز شهر زلزله خواهد شد باید با آمادگی بیشتر در برگزاری چنین مانور‌هایی جدی باشیم و آن را شوخی نگیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز