خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قائم شهر در گفتگو با ایلنا مطرح کرد؛

برگزاری مانور سراسری زلزله، گامی موثر در کاهش خسارات مالی و جانی / تست تشک نجات در آتش نشانی

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۷۸۲

بالابردن سطح آگاهی، ایجاد و ارتقای مهارت‌های فردی و جمعی دانش آموزان، واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی این آموخته‌ها توسط دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله می باشد.

مدیرعامل آتش نشانی شهرستان قائم شهر گفت: مانور زلزله با هدف کاهش خسارات جانی و مالی با ارتقاء فرهنگ ایمنی در بین دانش آموزان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، محمد علی شیرسوار در گفتگویی با بیان اینکه مدارس یکی از اماکن پرجمعیت و خطر ساز در مواقع بروز حوادثی همچون زلزله می باشد اظهار داشت: برگزاری مانورهابا هدف کاهش خسارات جانی و مالی با ارتقاء فرهنگ ایمنی در بین دانش آموزان گامی موثر است.

وی افزود: بالابردن سطح آگاهی، ایجاد و ارتقای مهارت‌های فردی و جمعی دانش آموزان، واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی این آموخته‌ها توسط دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری مانور زلزله می باشد.

مدیر عامل آتش نشانی شهرستان قائم شهر، از مشارکت نهادها و ارگانهای مربوطه از جمله سازمان آتش نشانی، هلال احمر، اداره بهداشت، اداره برق، آب، گاز و غیره خبر داد و گفت: در شانزدهمین دوره مانور سراسری زلزله دانش آمزان با نحوه رویایی با حوادثاحتمالی آشنا و از نزدیک شاهد امداد رسانی به مجروحین فرضی بودند.

وی، در ادامه به تست تشک نجات، توسط سازمان آتش نشانی اشاره کرد و افزود: با توجه به عدم تست انسانیه تشک های نجات در دنیا، آتش نشانها اینکار را برای ترقیب و اعتماد سازی انجام داده اند.

شیرسوار اظهار داشت: این تشک در اقلیم شهری ما که عموما از پیاده روهای کم عرض و ساختمانهای چند طبقه تشکیل شده است، بکار گرفته می شود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی قائم شهر، با بیان اینکه این تشک نجات، در عرض یک دقیقه آماده انجام عملیات می شود ادامه داد: متحرک بودن و حمل راحت آن توسط دونفر، از دیگر مزایای این تشک است.

گفتنی است: شانزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با حضور فرماندار و شهردار قائم شهر، با به صدا در آمدن زنگ زلزله و ایمنی از رادیو سراسری و رادیو استانی در مدرسه شاهد دختران کوچه نیما برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز