خبرگزاری کار ایران

وضعیت امروز کشور از نظر جوی آرام است

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۲۷۷

معاون و سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر بارندگی‌ها کمتر شده اما در برخی از نقاط کشور بارندگی‌های پراکنده‌ای داریم.

بهنام سعیدی (معاون و سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آخرین اخبار مربوط به سیل در کشور گفت: امروز وضعیت از نظر جوی آرام‌تر است اما همه دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در سطح کشور در حالت آماده‌باش هستند.

وی در خصوص بارندگی‌ها در سطح کشور گفت: در حال حاضر بارندگی‌ها کمتر شده اما در برخی از نقاط کشور بارندگی‌های پراکنده‌ای داریم. توصیه‌ای که به هموطنان عزیزمان داریم این است که نهایت احتیاط و مراقبت را در طول سفر داشته باشند. قبل از مسافرت حتما با هواشناسی، پلیس راه، راهداری و دستگاه‌های خدماتی که شماره تلفن‌های آنها را اعلام کردیم تماس بگیرند و اطلاعات مسیر را دریافت کنند و بعد سفرشان را آغاز کنند.

سعیدی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از مراکز اقامتی در حاشیه‌ رودخانه‌ها احداث شده، این خواهش را داریم که طی این چند روز، با توجه به وجود بارندگی‌ها مردم حتما مراقبات لازم را داشته باشند. اگر اعلام می‌شود که احتمال وقوع سیلاب هست بلافاصله منطقه را ترک کنند و از سایر مراکز تفریحی شهر بازدید کنند.

وی درباره عدم توجه به شایعات گفت: متاسفانه مطالب نادرستی را در فضای مجازی منتشر می‌شود که این موضوع باعث تشویش اذهان عمومی و همچنین تصمیم نادرست توسط مسافران گرفته می‌شود. لذا انتظار می‌رود که توجه مردم فقط به اطلاعیه و اخطاریه‌هایی که از طریق رسانه ملی صداوسیما و خبرگزاری‌های رسمی منتشر می‌شود توجه کنند و به شایعاتی که از طریق فضای مجازی پخش می‌شود اصلا توجه نداشته باشند.

معاون و سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور در پایان تاکید کرد: مردم در حین سفر حتما امکانات و تجهیزات لازم را همراه خودشان داشته باشند. اگر مسیر برف‌گیر است زنجیر چرخ با خود ببرند. اگر مسیر بارانی است و لازم شد که به اندازه کافی توقف کنند، حتما این کار را انجام بدهند. همچنین به اطلاعیه‌هایی که اعلام می‌شود توجه کنند و همکاری لازم را با دستگاه‌های امدادی داشته باشند. اگر یک جایی اتفاقی می‌افتد و بحرانی رخ می‌دهد انتظار ما از مردم  این است که نهایت همکاری را با نیروهای امدادی داشته باشند. یعنی اولویت در تردد نیروهای امدادی است که بلافاصله خودشان را به منطقه برسانند و بتوانند عملیات امداد و نجات را شروع کنند. اگر در جایی ترافیکی ایجاد می‌شود وسایل نقلیه باید نهایت همکاری را بکنند تا نیروهای امدادی بتوانند سریعا خودشان را به محل حادثه برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز