خبرگزاری کار ایران

ورودی آب اروند و کارون بسته شد

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۹۴۹

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به منظور پیشگیری و کاهش خسارات سیلاب اقدام‌های پیشگیرانه‌ای انجام داده است.

به گزارش ایلنا ، نورالله اسعدی درباره اقدامات پیشگیرانه در بندر خرمشهر در خصوص بروز سیلاب، اظهار کرد: یکی از اقدام‌های اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با همکاری سایر ارگان‌ها،  پیشگیری از سرازیر شدن آب رودخانه‌های کارون و اروند به مناطق روستایی حاشیه این رودخانه‌ها است.

وی افزود: بستن ورودی رودخانه‌ها و ایجاد خاکریز‌ها برای ممانعت از پیشروی آب به روستاهای حفارو همچنین دربندشرقی، جدیده، سوره و سرحانیه خرمشهر انجام شده است.

وی تصریح کرد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعزام دو یدک‌کش و شناور ناجی چهار به سمت پل شناور روستای منیخ خرمشهر واقع بر رودخانه کارون که در حال غرق شدن بود و باعث افزایش سطح آب و ایجاد مشکلات بیشتر برای روستاها شده بود، اقدام به پشتیبانی از عملیات بازکردن این پل کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: ایجاد خاکریز در ابتدای اسکله خانیان بندر خرمشهر تا اسکله شماره یک برای جلوگیری از پیشروی آب اروند و آسیبرسانی به خودروهای وارداتی موجود در محوطه بندر از جمله دیگر اقدامات پیشگرانه اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر است.

وی ادامه داد: نیروهای خدمات دریایی و طناب‌گیرهای اسکله‌های بندر خرمشهر به منظور مهار مطمئن شناورهای موجود در اسکله های بندر و شناورهای رها شده در رودخانه کارون اقدام به محکم بستن طناب شناورهای موجود در اسکله‌ها و شناورهای رها شده در رودخانه کارون کردند.

اسعدی تصریح کرد: بندر خرمشهر برای انجام مسٔولیت‌های اجتماعی خود اقدام به اعزام شبانه تمام تجهیزات مورد نیاز و یک دستگاه لودر به روستاهای حاشیه کارون ازجمله منیخ، حفارشرقی و غربی تا پل یادگار امام کرد تا از بروز خسارت احتمالی ناشی از بالا آمدن میزان آب رودخانه کارون جلوگیری کند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، وی گفت: تمام عوامل اجرایی بندر خرمشهر از جمله مدیرکل، معاون و پرسنل واحد دریایی، روابط عمومی و یگان حفاظت و انتظامات بصورت شبانه روزی با رصد فعالیت شناورها در سطح آبراه اروند و کارون از هرگونه فعالیت‌های غیرمجاز و غیر اصولی جلوگیری به عمل می آورند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز