خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از اسکله امور دریایی بندر خرمشهر / امکان پهلوگیری شناور‌‌های تجسس و نجات

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۰۳۶

با بهره‌برداری از اسکله امور دریایی بندر خرمشهر امکان پهلوگیری شناورهای خدماتی و تخصصی، شناور مقابله با آلودگی، تجسس و نجات دریایی و بهبود سرویس‌دهی میسر شد.

‌به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، ‌ عملیات اجرایی این پروژه از اواسط سال ۹۰ با اعتباری افزون بر ۷۰ میلیارد ریال و به منظور جایگزینی اسکله قدیمی امور دریایی بندر خرمشهر آغاز شد.

کاربری این اسکله، پهلوگیری شناورهای خدماتی و تخصصی(شناور مقابله با آلودگی، تجسس و نجات دریایی)، بهبود سرویس دهی و افزایش پهنای پل دسترسی است.

اسکله امور دریایی بندر خرمشهر دارای شکل هندسی T با ۱۶۳۲مترمربع مساحت، به طول ۸۴ و عرض ۱۰.۸ متر و پل دسترسی آن دارای طول ۷۷.۱ و عرض ۹.۴ متر است.

شمع‌های بتنی پیش ساخته به طول ۲۷ متر و به تعداد ۹۰ عدد در محل کارگاه تولید قطعات بندر خرمشهر ساخته شد و کوبش آنها با استفاده از تجهیزاتی شامل بارج، جرثقیل ۷۵ تنی و چکش شمع کوب دلماگ D۳۶ صورت پذیرفت.

در طراحی و ساخت اسکله امور دریایی بندر خرمشهر از قطعات بتنی پیش ساخته استفاده شده است که این روش علاوه بر تسهیل و سرعت در روند اجرای آن، سبب افزایش کیفیت ساخت و عمر مفید سازه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز