خبرگزاری کار ایران

فراکسیون نمایندگان ولایی طی بیانیه‌ای خواستار شدند:

دولت رسیدگی فوری به سیل‌زدگان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۶۲۴

فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس از دولت خواست با چاره‌اندیشی دقیق و برنامه‌های عملیاتی فوری از گسترش خسارات و آلام مردم ایران پیشگیری کند و رفع نیاز و رسیدگی فوری به سیل‌زدگان را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

به گزارش ایلنا، فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیل در استان‌های مازندران، گلستان، فارس، لرستان و خوزستان و بروز خسارات فراوان بیانیه‌ای صادر کرد. 

متن این بیانیه بدین شرح است: 


بسم الله الرحمن الرحیم

امروز ملت بزرگ ایران، در غم و اندوه هم‌میهنان خود در بحران فراگیر سیل در کشور، که پس از استان‌های مازندران و گلستان، در استان‌های فارس و لرستان و خوزستان خساراتی را وارد کرده است، شادی و نشاط نوروز را فراموش کرده‌اند. این اندوه به ویژه در فقدان جانگداز تعدادی از شهروندان و مسافران نوروزی در شیراز مضاعف شده است.

با توجه به هشدارهای متعدد هواشناسی در حال حاضر انسجام و آمادگی برای رویارویی با اوضاع موجود بسیار مهم است و با در نظر گرفتن  امکان استمرار وضعیت پیش آمده در کشور، مدیریت بحران و تلاش برای پیشگیری از گسترش حوادث و خسارات مالی و جانی بیشتر به هموطنان و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اولویت دارد.

بسیج همه امکانات کشور، آمادگی و حضور مدیران و مسئولان در صحنه و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای ساماندهی حادثه‌دیدگان، به ویژه هموطنانی که خانه و کاشانه خود را از دست داده اند، همچنین مسافران نوروزی ضرورت دارد.

فراکسیون نمایندگان ولایی با ستایش همت ملت بزرگ ایران که چونان همیشه در بحران‌های بزرگ در میدان حضور یافته و نقش‌آفرینی می‌کنند و با تسلیت به خانواده‌های داغدیده، توجه مسئولان را به لزوم برنامه‌ریزی منسجم‌تر فرامی‌خواند و از دولت درخواست می‌کند، با چاره اندیشی دقیق و برنامه‌های عملیاتی فوری از گسترش خسارات و آلام مردم ایران پیشگیری کنند و رفع نیاز و  رسیدگی فوری به سیل‌زدگان را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

بی‌شک مدیریت بحران‌ها وحوادث طبیعی باید در برنامه‌های دراز مدت و میان‌مدت مجلس و دولت قرار گیرد تا با توجه اقلیم و جغرافیای کشور در حوادث طبیعی کمتر شاهد آلام و خسارات مردم عزیز کشور باشیم.

فراکسیون نمایندگان ولایی از اصحاب رسانه و فعالان عرصه اطلاع‌رسانی نیز دعوت می‌کند، از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در راستای اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص نحوه برخورد صحیح با اوضاع پیش آمده در کشور بهره‌برداری نمایند و تاکید دارد، امروز، عرصه انسجام و همدلی و هم‌افزایی در کشور است و هرگونه سستی، سوء مدیریت، اتلاف منابع و زمان در همراهی با مردم  و امداد و کمک به آسیب‌دیدگان گناهی نابخشودنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز