خبرگزاری کار ایران

اعتراض جنبش یهودی ضد صهیونیستی به تصمیم ترامپ درباره جولان اشغالی

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۶۱۳

صدها نفر از یهودیان ارتدوکس عصر روز گذشته- دوشنبه- در اعتراض به اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان مقابل کاخ سفید تجمع کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، صدها یهودی ارتدوکس عصر روز گذشته- دوشنبه- در اعتراض به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای به به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان اشغالی مقابل کاخ سفید تجمع کرند.

این تظاهرات که توسط جنبش «ناتوری کارتا»ی یهودیان ارتدوکس ضد صهیونیسم سازماندهی شد، همزمان با نشست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ترامپ در آمریکا برگزار شد.

یکی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با قرائت بیانیه‌ای به نمایندگی از تظاهرکنندگان گفت: «خاخام‌های اصیل یهود نه دولت اسرائیل و نه حاکمیت آن بر بلندی‌های جولان را هرگز به رسمیت نمی‌شناسند».

در این بیانیه، اسرائیل به توقف محاصره و حملات نظامی به نوار غزه فرا خوانده شده و با اقدام ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان اعلام مخالف شده است.

رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۶۷ میلادی بلندی‌های جولان را اشغال کرد و کنست این رژیم در سال ۱۹۸۱ قانون پیوستن این بلندی‌ها به سرزمینژ‌های اشغالی را تصویب کرد اما جامعه جهانی همچنان این بلندی‌ها را متعلق به خاک سوریه می‌داند که در اشغال اسرائیل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز