خبرگزاری کار ایران

سردار شریف اعلام کرد؛

بسیج ظرفیت‌های سپاه برای امدادرسانی به سیل‌زدگان استان گلستان/ توزیع بیش از ۲۵۰۰ پرس غذای گرم بین مردم

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۹۶۵

سخنگوی سپاه از بسیج ظرفیت‌ها و تجهیزات سپاه برای امدادرسانی و کمک به سیل زدگان استان گلستان خبر داد و از علما، روحانیون و مسئولین محلی استان به ویژه در شهرستان آق قلا در مساعدت با سپاه برای مجاب کردن مردم برای تخلیه زودهنگام روستاها که تأثیر بسزایی در کاهش تلفات داشت تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایلنا، در پی بارندگی های چند روز اخیر که منجر به وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور به ویژه استان گلستان و بروز خساراتی در این مناطق شد، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از بسیج تمامی امکانات و ظرفیت‌های سپاه برای امدادرسانی به هموطنان سیل زده در استان گلستان خبر داد و گفت: همانگونه که در گذشته نیز اعلام شده است؛ بر اساس یک دستورالعمل ثابت از ناحیه فرماندهی کل سپاه مجوز دائمی و ماموریت به کلیه یگان‌های سپاه در سراسر کشور ابلاغ شده که به محض وقوع حوادث و بلایای طبیعی، تمامی واحدها و یگان‌های سپاه به امدادرسانی و کمک به مردم بپردازند و بر همین اساس از ساعات اولیه وقوع سیل در استان گلستان، تمامی یگان های سپاه مستقر در این استان به یاری سیل زدگان شتافتند.

وی افزود: پایوران، بسیجیان و نیروهای وظیفه سپاه نینوا، نواحی مقاومت بسیج، تیپ مردم پایه نینوا ، یگان ۶۰ زرهی عمار یاسر و تیپ ۴۵ مهندسی جوادالائمه نیروی زمینی سپاه پس از وقوع سیل با حضور در منطقه به سرعت امدادرسانی در راستای نجات گرفتارماندگان در سیل و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر را آغاز کردند.

سردار شریف در ادامه تصریح کرد: واحدهای مهندسی، پشتیبانی و لجستیک سپاه نیزبا بکارگیری ماشین آلات و تجهیزات راهسازی و مهندسی اعم از جرثقیل، کشنده، لودر، بلدوزر، پل کش و کامیونت اقدام به بازگشایی محورهای مواصلاتی و تخلیه مردم و نجات گرفتار ماندگان در سیل کردند.

 وی افزود: همچنین تعدادی قایق موتوری نیز برای امدادرسانی به گرفتار ماندگان در سیل در شهرستان آق قلا مورد استفاده قرار گرفت.

سخنگوی سپاه خاطرنشان کرد: در حوزه مردم یاری نیز جابجایی ، انتقال و اسکان سیل زدگان در نقاط امن و نیز توزیع بیش از ۲۵۰۰ پرس غذای گرم و لوازم و ملزومات گرمایشی توسط سپاه نینوای استان گلستان انجام پذیرفت.

سردار شریف در پایان  از علما، روحانیون و مسئولین محلی استان به ویژه در شهرستان آق قلا در مساعدت با سپاه برای مجاب کردن مردم برای تخلیه زودهنگام روستا ها که تأثیر بسزایی در کاهش تلفات داشت تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بسیج تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود کماکان در کنار هموطنان سیل زده استان گلستان خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز