خبرگزاری کار ایران

۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان طبس فعال است

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۸۸۳

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس گفت: در حال حاضر ۱۸ اقامتگاه بوم‌گردی پروانه‌دار در این شهرستان فعال است که ۱۵ مورد دیگر هم در حال احداث و مجوز گرفتن است.

به گزارش ایلنا، رسول بهبهانی (رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس) با بیان اینکه بیشترین اقامتگاه‌های بومگردی خراسان جنوبی در این شهرستان فعال است، اظهار داشت: سالانه ۵ تا ۶ هزار نفر مسافر با میانگین دو شب در اقامتگاه‌های بومگردی شهرستان طبس اقامت می‌کنند.

مسوول میراث فرهنگی شهرستان طبس گفت: میراث فرهنگی شهرستان طبس آماده هر نوع حمایت از سرمایه گذارانی است که می‌خواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

بهبهانی افزود: سرمایه‌گذاران اقامتگاه‌های بومگردی طبس از آغاز امسال بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق سامانه کارا برای راه اندازی و توسعه این اقامتگاه‌ها دریافت کردند. در حال حاضر ۱۸ اقامت گاه بوم گردی پروانه دار در این شهرستان فعال است که ۱۵مورد دیگر نیز در حال احداث و مجوز گرفتن است.

ی به حمایت بیشتر بانک‌ها از این سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: تفاهمنامه‌ای هم با برخی از بانک‌های این شهرستان منعقد شده است و از محل آن، امسال بیش از ۲ میلیارد تومان تسهیلات از این طریق به سرماه گذاران این حوزه کمک شده است.

 رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس تصریح کرد: باید بانک‌ها بیشتر از این طریق، به کمک سرمایه‌گذاران این حوزه بیاند.

وی با بیان اینکه بومگردی مفهوم جدیدی در گردشگری است که نخستین جرقه آن به وسیله ایده همسازی دوباره با طبیعت واقعی شکل گرفت افزود: از نظر جامعه بومگردی، گردشگری طبیعی، سفر به طبیعت است که حفاظت محیط طبیعی و تقویت رفاه جامعه محلی را به همراه دارد.

بهبهانی بیان کرد: بومگردی به عنوان یکی از شاخه‌های صنعت گردشگری تقرباً۲۷ درصد سفرهای بین المللی را در برمی گیرد و چنانچه به صورت مناسب مدیرت شود، می‌تواند به اشتغال محلی، فرصت‌های توسعه بومی و حفظ محیط طبیعی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز