خبرگزاری کار ایران

گزارش تحلیلی "ایلنا" از سیلاب مخرب دو استان مازندران و گلستان ؛

سیل زدگان منتظر باشند؛ مسئولان کشوری درتعطیلات نوروزی هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۸۷۹

سیلاب ها فروکش می کنند و خانه و کاشانه مردم ساخته می شود و زندگی جاری است لیکن مردم خاطرات تلخ این ایام را فراموش نخواهند کرد.

خبرآمد که دراین چند روز در استان مازندران و گلستان به اندازه یک سال بارش داشتیم, خبرخوشحال کننده ای بود؛ و یک خبربد! سیلاب خسارات سنگینی به دو استان مازندران وگلستان وارد کرد!

مقامات مازندرانی می گویند: بهار 1398 با دو سیلاب مواجه شدیم؛ سیلاب و سیلاب مسافران نوروزی!

مسئولان استان نگرانند! هنوز خسارات وارده ناشی از سیل چند ماه پیش در غرب مازندران جبران نشده است و سیلاب در مرکز و دیگر نواحی استان به دغدغه بسیار جدی مسئولان و خسارت دیدگان تبدیل شده!

سازمان برنامه و بودجه خبر از اختصاص 120 میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان سیل اخیر مازندران و گلستان داده و پرداخت این تسهیلات را منوط به تصویب آن در اولین جلسه دولت درسال جدید اعلام نموده است.

مسئولان استان به خصوص استاندار پرتلاش مازندران در این چند روز تمام وقت خود را به سرکشی و حضور در مناطق سیل زده اختصاص داده اند و مردم به ویژه سیل زدگان در انتظار عنایت فوری و آنی دولت هستند!

استاندار و مسئولان تلاشگر مازندران اکنون دو دغدغه جدی و مهم دارند؛ برنامه ریزی برای ارایه بهترین خدمات به جمعیت میلیونی عازم به استان در ایام نوروز 1398 و پاسخگویی به نیازهای فوری سیل زدگان در استان مازندران و گلستان و این درحالی است که با کمبود بودجه مواجه هستند!

سیلاب های بهاری در استان های شمالی قابل پیش بینی بود و نمی توان گفت مسئولان از وقوع آن اطلاع نداشتند اما آنچه در این سال ها در کشورمان به خصوص در استان های شمالی به موضوع کم اهمیتی تبدیل شده سرنوشت مردمان بی پناهی است که در جریان وقوع حوادث طبیعی من جمله سیلاب های مخرب به امان خدا رها شده و مسئولان محترم وعده های شیرین و دلچسب می دهند !

علل بروز حوادث ناشی از بارش های سنگین و سیل آسا در زمان لازم و مقتضی قابل بررسی است اما سوال این است که چرا مسئولان و مدیران بحران در کشور از انجام وظایف اولیه و اصلی خود طفره رفته و تا چه زمانی باید شاهد سرگردانی مردم خسارت دیده و عدم پاسخگویی مسئولان ذیربط باشیم ؟

سوال این است که اگر ادعای مسئولان استان که می گویند هنوز اعتبارات مربوط به سیلاب مخرب غرب استان پرداخت نشده درست باشد ، مدیران محترم سازمان برنامه و بودجه چه پاسخی دارند ؟

سیلاب نوروز 98 دو استان مازندران و گلستان را با خسارات سنگین و تقریبا جبران ناپذیری مواجه کرد و در روزهای پیش رو نیز دغدغه جدی سیلاب دیگری در دو استان به نگرانی جدی مردم تبدیل شده و این در حالی است که مسئولان محترم سازمان برنامه و بودجه ظاهرا در تعطیلات نوروزی به سر می برند و منتظرند با تشکیل  جلسه هیئت دولت به طور قانونمند به کمک سیل زدگان بشتابند ؟!

سیلاب ها فروکش می کنند و خانه و کاشانه مردم ساخته می شود و زندگی جاری است لیکن مردم خاطرات تلخ این ایام را فراموش نخواهند کرد!

اگرچه می دانیم با مبالغی همچون 10- 12 میلیون تومان هیچ ومعجزه ای رخ نخواهد داد؛ لیکن بدقولی های سریالی مسئولان کشوری وعدم همدردی با مردمانی که درحوادث این چنینی گرفتارآمده اند, درد آور و بعضا غیرقابل تحمل خواهد بود!

این مطالب را گفتیم تا بعدها درنزد وجدانمان ودرپیشگاه مردم وخداوند منان شرمنده نباشیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار/تو خوشنود باشی و ما رستگار

محمد درخشنده

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز