خبرگزاری کار ایران

معاون پلیس راهور ناجا خبر داد:

۱۷۰ کشته در تصادفات جاده‌ای ۷ روز گذشته/ 2 توصیه به رانندگان جاده‌های برفی و بارانی

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۸۶۶

معاون پلیس راهور ناجا گفت: در­ ۷ روز گذشته ۱۷۰ نفر در­ تصادفات جاده‌ای برون شهری، ­جان خود را از دست داده اند و ۳ هزار و ۷۴۱ نفر نیز مصدوم شده اند.

به گزارش ایلنا، ­ سرهنگ جهانی با بیان این مطلب افزود: با توجه به بارش‌های برف و باران و مه گرفتگی در جاده‌ها باید رانندگی در این مسیر‌ها بسیار متفاوت شود و حتی بایستی در جا‌هایی که برف و باران است رانندگان به دو موضوع­ رعایت­ فاصله طولی و رعایت سرعت مطمئنه دقت کنند.

وی ادامه داد: حتی در جاده‌هایی که مه گرفتگی وجود دارد باید رانندگان توجه کنند که اگر تا عمق ۵۰ متری را می‌بینند می‌توانند رانندگی کنند و به مسیر خود ادامه دهند در غیر این صورت باید بایستند تا وضعیت عادی شود.

سرهنگ جهانی گفت: در استان مازندران در محور دیباج به گلوگاه به دلیل سیلاب و آبگرفتگی مسدود­ است و همینطور در استان چهارمحال و بختیاری محور کوهرنگ به مسجد سلیمان گردنه شاه منصوری به علت بارش برف و خطر سقوط بهمن مسدود است.

وی ادامه داد: در استان سمنان محور شاهرود به آزادشهر به علت ریزش کوه راه مسدود است و مسیر جایگزین محور سمنان به فیروزکوه مشخص شده است.

معاون پلیس راه ناجا گفت: در استان گلستان به دلیل طغیان رودخانه بخش‌هایی از محور‌ها مسدود است.

وی افزود: در ارتباط با تصادفات و آمار و ارقام مهمترین تصادفات برون شهری در آذربایجان شرقی محور میاندوآب و ملکان رخ داده که متاسفانه به علت خستگی و خواب آلودگی منجر به واژگونی خودرو شده است.

همچنین در استان خراسان محور سبزوار طی دو ­روز گذشته به علت لغزندگی جاده و عدم رعایت سرعت مطمئنه چندین مورد واژگونی داشتیم.

وی گفت: در­ ۷ روز گذشته ۱۷۰ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند و ۳ هزار و ۷۴۱ نفر مصدوم شده اند که هرچند در مقایسه با ­مدت مشابه کاهش داشته ایم، اما یک نفر نیز زیاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز