خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

ترکیه نمی‌تواند در قبال مسئله اشغال بلندی‌های جولان خاموش بماند

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۷۱۶

رییس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد که کشورش اجازه مشروعیت بخشیدن به اشغال بلندی‌های جولان را نمی‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری‌ اسلامی ضمن اعلام همبستگی با نمازگزاران نیوزیلندی اظهار داشت که تنها مسلمانان قربانی گسترش معضل نژادپرستی نیستند.

 اردوغان افزود: «حمله هفته گذشته به نمازگزاران در نیوزیلند را که منجر به شهادت ۵۱ نفر و آسیب دیدگی ۴۷ تن دیگر شد، را نمی‌توان یک حادثه عادی دانست. کمیته اجرایی سازمان همکاری‌ اسلامی باید بیش از هر زمان دیگر به مسئولیت خود پایبند باشد. حمله تروریستی در نیوزیلند به هیچ عنوان قابل قبول نیست. این حمله نشانه دشمنی، نفرت و وسواس ریشه‌دار و عمیق و غیرقابل انکار است.»

رییس‌جمهوری ترکیه ادامه داد: «نمی‌توان با نادیده گرفتن مشکلات آن را حل کرد. باید به تمام مشکلاتی که بشریت را تهدید می‌کند واکنش نشان دهیم. سکوت سازمان همکاری اسلامی در قبال حوادثی که آینده جهان را تهدید می‌کند پذیرفتنی نیست. برای اینکه دوباره شاهد رنج‌های مشابهی نباشیم و در مساجد خون جاری نشود، موضع روشنی بگیریم.»

وی اضافه کرد: «اظهارات تاسف‌بار ترامپ، منطقه را در آستانه یک بحران دیگر قرار داده است. اجازه تلاش برای مشروع‌بخشی به اشغال بلندی های جولان را نخواهیم داد. ترکیه در قبال مسئله اشغال بلندی های جولان نمی‌تواند خاموش بماند. اجازه مشروعیت بخشیدن به اشغال بلندی‌های جولان را نمی‌دهیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز