خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

ساخت دیوارهای بلندتر، راه حل بحران مهاجران نیست

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۴۶۵

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد ساخت دیوارهای بلندتر و سیم خاردار‌های بیشتر، راه حل بحران مهاجران نخواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه ساخت دیوارهای بلندتر و سیم خاردار‌های بیشتر، راه حل (بحران مهاجران) نخواهد بود، گفت: «مهاجرت یک مسئله سیاسی است که از عدم همدلی ناشی می‌شود. در صورت وقوع موج جدید مهاجرت، دیگر به تنهایی توان مقابله با آن را نخواهیم داشت.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «قطع کمک به پناهجویان فلسطینی و تنبیه آنان با فقر، اقدامی غیرانسانی است.»

وی ادامه داد: «براساس معیارهای سازمان ملل متحد، میزان کمک‌های که ترکیه با منابع ملی خود برای پناهجویان هزینه کرده،  هم اکنون از مرز ۳۷ میلیارد دلار عبور کرده است. غرب به وعده خود عمل نکرده است. حتی اولین بخش از کمک مالی ۶ میلیارد دلاری برای پناهجویان سوریه که اتحادیه اروپا وعده پرداخت آن را داده بود، ارسال نشده است.»

اردوغان هشدار داد: «امروز تعداد مهاجرین در سراسر جهان به ۲۶۰ میلیون نفر می‌رسد. بیش از ۶۸ میلیون نفر از خانه‌های خود آواره شده‌ و بیش ۲۵ میلیون نفر پناهنده هستند. این میزان افزون به مشکلات اقتصادی به دلایل نظیر قحطی، جنگ‌های داخلی، حملات تروریسی و عدم ثبات سیاسی روز به روز در حال افزایش است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز