خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران:

اولویت گروه ملی در سال ۹۸ رونق تولید وتامین معیشت کارگران است

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۷۸۰

کسری غفوری (مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران در استان خوزستان) گفت: اولویت اصلی این مجموعه در سال ۹۸ افزایش تولید و تامین حداقل‌های معیشتی کارگران است.

«کسری غفوری» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه اشتغال و تولید در گروه ملی جاری و پویا است، ادامه داد: این مجتمع بزرگ صنعتی پس از سالها چالش کارگری امروز از آرامش نسبی  برخوردار است و طبق برنامه بدنبال افزایش تولید در سال آینده هستیم.

غفوری با بیان اینکه رونق تولید و به‌روز شدن مطالبات کارگران این مجموعه حس اعتمادپذیری را در این مجموعه پررنگ کرده است، گفت: گروه ملی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است، که در دوره‌های رونق نیز به تامین نیازهای اساسی کارگران این مجموعه و خانواده‌هایشان توجه نشده است با این حال در حال حاضر اولویت اصلی این مجموعه تامین حداقل‌ها برای تامین معاش کارگران است.

وی افزود: از خرداد ماه سال گذشته که به سمت مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران منصوب شدم، حدود دو هزار و ۵۰۰ کارگر قرارداد مستقیم و حدود ۳۰۰ کارگر پیمانی شاغل در گروه ملی فولاد ایران؛ حدود ۸ ماه مطالبات  مزدی عقب افتاده داشتند که با تامین منابع مالی این مطالبات به مرور تقلیل یافت به طوری که هم اکنون دستمزد کارگران به‌روز پرداخت می‌شود.

مدیرعامل گروه ملی فولاد ایران با بیان اینکه بر اساس وعده‌های داده شده با همت کارگران موفق به راه‌اندازی کامل کارخانه میلگرد، لوله‌سازی و تیرآهن در سال ۹۷ شدیم، افزود: اردیبهشت ما  سال آینده (۹۸) نیز خطوط تولیدی کلاف مفتولی راه‌اندازی می‌شود و بدنبال آن پیگیر راه‌اندازی خطوط تولیدی فولادسازی هستیم که راه‌اندازی آنها برای تامین نیازهای مالی و مواد اولیه مجتمع بسیار حائز اهمیت است.

 به گفته وی؛ مهمترین موضوع در گروه ملی تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان و کارگران در سال ۹۷ بود. غفوری گفت: این تاخیر چند ماهه که مربوط به گذشته می‌شد؛ منجر شده بود تا زندگی این افراد را تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی بیان کرد: از خرداد ماه سال جاری تاکنون در زمینه رونق تولید و به‌روز شدن حقوق کارگران اقدامات جدی صورت گرفته است که یکی از این اقدامات راه‌اندازی دو کارخانه «میلگرد» و «لوله‌سازی»  بود که به مرور منابع مالی کافی برای پرداخت مابقی مطالبات کارگران شاغل فراهم کرد.

غفوری با اشاره به اینکه گروه ملی ایران یک سرمایه ملی برای کشور است، در خاتمه گفت: معتقد هستیم که این کارخانه به دست توانمند کارگران به عنوان یک سرمایه ملی به روزهای اوج خود بازمی‌گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز