خبرگزاری کار ایران

قاسمی خبر داد؛

احضار سفیر کنیا به وزارت امور خارجه/ فراخوانده شدن سفیر ایران برای مشورت به تهران

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۳۳۵

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: در پی صدور رأی دادگاه کنیا مبنی بر حکم زندان برای دو تبعه ایرانی، سفیر کنیا در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض کشورمان به رأی مذکور به وی ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، در پی صدور رأی دادگاه کنیا مبنی بر حکم زندان برای دو تبعه ایرانی، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه از احضار سفیر کنیا به وزارت امور خارجه خبر داد.

وی افزود: به دنبال صدور رأی دادگاه کنیا مبنی بر نقض حکم آزادی دو زندانی ایرانی به نام‌های احمد ابوالفتحی و سید منصور موسوی، روز گذشته رقیه سوبو، سفیر کنیا در تهران توسط مدیرکل آفریقای وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به رأی مذکور به وی ابلاغ شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: در این دیدار مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه با ابراز ناخرسندی جمهوری اسلامی ایران از رأی ناعادلانه دادگاه کنیا، به طرف کنیایی اطلاع داد که جمهوری اسلامی ایران سفیر خود در کنیا را جهت مشورت به تهران فراخوانده است. سفیر کنیا نیز در این دیدار اظهار داشت که مراتب اعتراض و ناخرسندی کشورمان را به دولت متبوع خود منتقل خواهد کرد.

قاسمی اضافه کرد: دادگاه عالی کنیا بهمن ماه سال گذشته در رسیدگی مجدد به پرونده دو متهم مذکور، ضمن تبرئه آنان از اتهامات وارده، حکم آزادی هر دو نفر را صادر کرد اما با مداخلات غیرقضائی در این روند، پلیس کنیا از اجرای حکم و بازگشت این دو نفر به ایران ممانعت کرد و متأسفانه روز جمعه گذشته دیوان عالی کنیا رأی دادگاه عالی آن کشور را نقض کرد و دو ایرانی را به زندان بازگرداند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز