خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز:

۱۱ واحد بحرانی تبریز نیازمند حمایت مسئولان برای رفع مشکلات هستند

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۲۲۸

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی در دیدار با فرماندار تبریز خواستار رسیدگی به مشکلات کارخانجات بحران‌زده این استان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کریم صادق‌زاده تبریزی با بیان اینکه در حال حاضر از ۳۲ واحد تولیدی بحرانی در استان آذربایجان شرقی ۱۱ واحد متعلق به شهرستان تبریز است، اظهار داشت: البته دولت تدبیر و امید زمانی که فعالیت خود را آغاز کرد واحدهای بحرانی استان در حدود ۲۲۰ واحد بود که با تلاش‌های مدیران استان و نمایندگان مجلس و فعالان جامعه کارگری شاهد کاهش این تعداد هستیم.

وی با تشریح وضعیت جامعه کارگری استان آذربایجان شرقی گفت: بالغ بر ۴۷۶ هزار کارگر بیمه شده به همراه بیش از ۱۱۵ کارگر بازنشسته و مستمری‌بگیر در تبریز وجود دارد که با احتساب خانواده‌هایشان بیش از ۵۵ درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند که این جمعیت پتانسیل عظیمی را تشکیل می‌دهد.

صادق‌زاده تبریزی با تشریح فعالیت‌ها و خدمات ارایه شده از خانه کارگر آذربایجان شرقی به جامعه کارگری اظهار داشت: اکنون بیش از ۱۶۵ هزار نفر عضو خانه کارگر تبریز هستند و خدمات مطلوبی از سوی این نهاد کارگری در این سال‌ها به کارگران ارایه شده و همین امر سبب شده تا خانه کارگر آذربایجان شرقی رتبه اول را در بحث تمدید عضویت را در سالجاری کسب کند.

وی با بیان اینکه خانه کارگر آذربایجان شرقی در میان خانه‌های کارگر سراسر کشور امسال نیز برای شانزدهمین بار به عنوان خانه کارگر نمونه کشور انتخاب شده است، اظهار داشت: این نهاد کارگری در بخش‌های مختلف از جمله خدمات رفاهی، آموزشی برنامه‌های مختلفی را به اجرا گذاشته و در تلاش است این برنامه‌ها را توسعه دهد.

فرماندار تبریز نیز در این دیدار از کارگران به عنوان ارزشمند‌ترین و سودمند‌ترین اقشار جامعه یاد کرد و گفت: توجه به نیازهای این عزیزان بایستی اولویت کاری مسئولان ذیربط باشد.

بهروز مهدوی، شهرستان تبریز را به عنوان قطب صنعتی کشور عنوان کرد و گفت: با بازوان توانمند کارگران این عنوان برای شهر اولین‌ها محقق شده و باید تلاش شود تا کارگران از تمامی امکانات رفاهی، فرهنگی، ورزشی و... به نحو شایسته بهره‌مند گردند.

فرماندار تبریز با ابراز خرسندی از کسب مقام اول کشور در تمدید عضویت توسط خانه کارگر، تصریح کرد: تلاش بی‌وقفه، همراهی و همدلی تمامی عوامل مجموعه خانه کارگر باعث این اتفاق ارزشمند شده است که جای تقدیر از این عزیزان را دارد.

وی در پایان توجه به آسیب‌های حوزه کارگری را ضروری دانست و خاطرنشان شد: اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و همچنین اقدامات پیشگیرانه همچون برنامه‌های آموزشی و... برای مقابله و کاهش آسیب‌های حوزه کارگری از مهم‌ترین کارهایی است بایستی به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده از سوی نهادهای مربوطه اجرایی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز