خبرگزاری کار ایران

با حضور رئیس جمهور صورت گرفت؛

بهره‌برداری از دو طرح مهم گازی پارس جنوبی

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۰۶۱

فازهای 13 و 22 تا 24 میدان گازی پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور در بندر کنگان استان بوشهر به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، با بهره برداری از این فازها در آستانه روز ملی شدن صنعت نفت ایران در برداشت گاز از حریف قطری پیشی می گیرد.

فاز 13 با چهار سکوی دریایی، 38 حلقه چاه و  چهار خط لوله به طول هر کدام 90 کیلومتر، فازی صد در صد ایرانی در همه مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی است که در مدت صد ماه اجرا شده است.

فاز 13 با هدف تولید روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز، 75 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و تولید سالانه یک و نیم میلیون تن ال پی جی، و یک میلیون تن اتان در فاصله 100 کیلومتری ساحل کنگان اجرا شده است.

ارزش محصولات تولیدی فاز 13 5 میلیون دلار در روز است.

همچنین فاز 22 تا 24 میدان گازی پارس جنوبی با چهار سکوی دریایی، 38 حلقه چاه و سه خط لوله در فاصله 105 کیلومتری ساحل کنگان واقع شده است.

این فازها که همه مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی تجهیزاتش صد در صد ایرانی است دو میلیارد فوت مکعب گاز را از دریا به خشکی منتقل می‌کند.

فازهای 22 تا 24 برای تولید روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز، 77 هزار بشکه میعانات گازی، 400 تن گوگرد و تولید سالانه یک و نیم میلیون تن گاز مایع و یک میلیون تن اتان طراحی و ساخته شده است.

ارزش محصولات تولیدی این فازها روزانه 30 میلیون دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز