خبرگزاری کار ایران

با تلاش کارآگاهان پلیس؛

عملیات کشف بزرگترین کتیبه قلعه سنگی کشور با قدمتی ۳ هزارساله از مخفیگاه سارقان

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۸۴۹

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای باندی که به صورت کاملاً حرفه ای بزرگترین کتیبه سنگی کشور با قدمت ۳ هزار ساله را به سرقت برده بودند، در عملیات ویژه کارآگاهان پلیس سمیرم دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا،‌ سردار مهدی معصوم بیگی با اعلام این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مرداد ماه سال ۹۴ بزرگترین کتیبه قلعه سنگی کشور که در جنوب شهرستان سمیرم قرار دارد توسط یک باند حرفه ای سارقان آثار ملی به سرقت رفت که بلافاصله تیمی مجرب از کارآگاهان پلیس آگاهی این شهر تحقیقات گسترده خود را برای دستگیری متهمان و بازگرداندن این اثر ارزشمند ملی آغاز کردند.

وی با اشاره به ابعاد این کتیبه، گفت: سارقان توانسته بودند با استفاده از تجهیزات و امکانات، این اثر تاریخی را به صورت کاملاً حرفه ای از دل کوه بریده و از محل خارج کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: تحقیقات بر روی این پرونده کماکان ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پلیس سمیرم طی روزهای اخیر با یک کار ویژه اطلاعاتی و پلیسی، مخفیگاه ۲ نفر از سارقان را در شهرستان آباده استان فارس شناسایی و با نیابت قضائی به محل اعزام و آنها را دستگیر کردند.

سردار معصوم بیگی بیان کرد: با اعترافات صریح متهمان مشخص شد مخفیگاه نفر سوم باند و محل نگهداری کتیبه مسروقه در شهرستان یزد است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: سرانجام با تلاش های ۱۰ روزه کارآگاهان پلیس، صبح امروز با هماهنگی مقام قضائی، نفر سوم باند مذکور نیز طی یک عملیات ویژه دستگیر و کتیبه تاریخی از مخیگاه وی کشف شد.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه کارشناسان اداره میراث فرهنگی قدمت این کتیبه را مربوط به ۳ هزار سال قبل اعلام کردند، گفت: بنا به اعلام کارشناسان، این کتیبه که به خط پهلوی نگارش شده، بخشی از سند هویت مردم فلات مرکزی ایران به شمار می آید که بحمد الله با تلاش خستگی ناپذیر ماموران پلیس از به غارت رفتن آن جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان ضمن قدردانی از همکاری ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی و پلیس شهرستان های آباده و یزد با ماموران پلیس اصفهان در عملیات ویژه انهدام باند سارقان آثار ملی گفت: افراد سودجو و فرصت طلبی که با سرقت آثار ملی و فروش آن ها اقدام به نابودی هویت تاریخی کشور می کنند، قطعاً پلیس و دستگاه قضا با آنها قاطعانه و قانونی برخورد می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز