خبرگزاری کار ایران

مومنی:

کشورهای جهان، اقدامات عملی را در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام دهند

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۴۶۷

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، خواهان اقدامات عملی از سوی دیگر کشورهای جهان در حوزه مبارزه با مواد مخدر شد.

به گزارش ایلنا، اسکندر مومنی که برای شرکت در نشست وزرای شصت و دومین اجلاس کمیسیون سالانه مواد مخدر (CND) به وین سفر کرده است، در مصاحبه‌ای هدف از این سفر را تبیین مواضع، دیدگاه‌ها، اقدامات و فعالیت‌های کشورمان در مبارزه جهانی با مواد مخدر و نیز انتظارات و مطالبات ایران از سازمان ملل و جامعه جهانی برشمرد.

وی با اعلام اینکه ایران در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، خواهان اقدامات عملی از سوی دیگر کشورهای جهان شد.

دبیرکل ستاد افزود: متاسفانه تحریم‌های ظالمانه اثر گذاشته و موجب شده که حتی جمهوری اسلامی ایران در موضوع مقابله با ترانزیت مواد مخدر با مشکل مواجه شود.

مومنی اظهار امیدواری کرد که کشورهای دنیا مسئولیت خود را در این مبارزه جهانی ایفا کنند.

همچنین بخش کنترل مواد مخدر سازمان ملل در نشست وزرای اجلاس کمیسیون مواد مخدر اعلام کرد که وضعیت مواد مخدر در افغانستان در حال بدتر شدن است و این نهاد از جامعه جهانی می‌خواهد که با توجه به شرایط بحرانی در آسیا، امریکای شمالی و اقیانوسیه با عرضه غیرقانونی مواد مخدر به‌طور جدی و فوری مبارزه کند.

یوری فدوتوف معاون دبیرکل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) نیز در این نشست گفت: با توجه به افزایش تولید و قاچاق هرویین، کوکایین و مواد روان‌گردان و مرگ‌های ناشی از مصرف بیش از اندازه‌ی مواد مخدر، چالش‌های مواد مخدر در حال افزایش است، در حالیکه واکنش‌ها نسبت به این چالش‌ها از سرعت کافی برخوردار نیست.

در حاشیه این نشست، نمایشگاهی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های کاهش تقاضا و مقابله با عرضه برپا و سه کتاب «چهل سال خط مقدم در مبارزه علیه مواد مخدر»، «طرح ملی مبارزه با مواد مخدر در سند برنامه ششم توسعه» و «گزارش سال 2018 میلادی» به زبان انگلیسی در بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.

همچنین براساس گزارش سازمان ملل، ۷۶ درصد کشفیات جهانی تریاک از سوی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است و در سال ۲۰۱۸ میلادی، ایران بیش از ۸۰۰ تن مواد مخدر را کشف کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز