خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران مطرح کرد:

آموزش مهارتی در کشور رایگان شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۹۷۷

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مازندران گفت:به دلیل اهمیت این موضوع باید اموزش مهارتی در کشور رایگان و زیرساخت های این کار بروز شود و لازمه تحقق آن نیز حمایت مجلس و دولت را می طلبد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،ناصر جعفری بعدازظهر امروز در دومین جشن فارغ التحصیلان دانشگاه علمی و کاربردی مازندران با اعلام اینکه تاکنون یک میلیون و 700 نفر در کشور از دانشگاه علمی و کاربردی فارغ التحصیل شدند،اظهار کرد: سهم مازندران نیز در این بازه زمانی بیش از 110 هزار دانش آموخته بوده است.

وی به نقش محوری این دانشگاه در ایجاد توسعه پایدار و تثبیت اشتغال اشاره کرد و افزود: یکی از مزیت های این دانشگاه تحمیل هزینه اندک برای دولت بوده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی مازندران یادآور شد: بر اساس مطالعات برنامه و بودجه کشور در مرداد 97، میزان اعتبار برای راه اندازی کسب و کار 400 تا 500 میلیون تومان است و این رقم برای آموزش مهارتی بسیار اندک است.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان این دانشگاه بر اساس نیاز جامعه اموزش دیده و وارد بازار کسب و کار شدند،گفت: 30 درصد دانشجویان در مقطع کارشناسی و 70 درصد در مقطع کاردانی در دانشگاه علمی و کاربردی تحصیل می کنند.

جعفری تصریح کرد: کمتر از 30 درصد از شاغلان جامعه در رشته تخصصی خود مشغول به کار هستند حتی بیش از 80 درصد از شاغلان در حوزه کشاورزی هیچ ارتباطی با این شغل ندارند.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده در سال های 95-96 ،بسیاری دانش آموختگان این دانشگاه ایجاد اشتغال میکنند و علاوه بر این فضای اشتغال را برای دیگران نیز فراهم می کنند،این مزیت نشان از آن دارد اساتید و مربیان مجرب در این دانشگاه ها به وظایف خود خوب عمل کردند و این روند برای سال آتی نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی مازندران توجه به زیرساخت ها و تجهیزات و امکانات ازمایشگاهی و کارگاهی را از رویکردهای مهم این دانشگاه دانست و افزود: نیاز سنجی و تناسب رشته ای با اهداف جامعه از دیگر رویکردهای این دانشگاه به شمار می رود.

جعفری اجرایی شدن آمایش در حوزه آموزش عالی را لازمه جامعه دانست و تصریح کرد:به دلیل اهمیت این موضوع باید اموزش مهارتی در کشور رایگان و زیرساخت های این کار بروز شود و لازمه تحقق آن نیز حمایت مجلس و دولت را می طلبد.

وی از انعقاد تفاهم نامه دانشگاه علمی و کاربردی استان با امور بانوان و خانواده استانداری مازندران خبر داد و توضیح داد: بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد برخی از مشاغل  و کسب و کار خانگی در این دانشگاه ها آموزش داده شود.

جعفری اعلام کرد: 12 مرکز رشد و نوآوری و 25 دفتر کارآفرینی در استان مازندران فعالیت می کند و این مراکز آمادگی کامل برای بهره گیری از خلاقیت ها و ایده های فارغ التحصیلان را دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز