خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی مازندران خبرداد:

فعالیت 14 هزار تعاونی در استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۸۵۹

مدیر کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت:14 هزار تعاونی در استان فعالیت می کند که از این تعداد یکهزار تعاونی در دولت یازدهم تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،کامران اصغری در دیدار با آیت الله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران بااشاره در پیش بودن هفته تعاون اظهار داشت:نقش تعاونی ها در توسعه اقتصادی،اجتماعی و فرهنگی در ایران چاره ساز بسیاری از مشکلات و موانع است.

وی افزود: 14 هزار تعاونی در استان فعالیت می کند که از این تعداد یکهزار تعاونی در دولت یازدهم تشکیل شده است.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران به سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: در تشکیل اتحادیه ها کیفیت بر کمیت ترجیح  و از اهداف مهم این نهاد تلقی می شود .

وی با تاکید بر مهم بودن حوزه تعاون در ایجاد اشتغال، افزود:  بیش از 151 هزار نفر در تعاونی های استان مشغول به فعالیت هستند.

اصغری به فعالیت 28  اتحادیه در مازندران خبر داد و افزود:از این تعداد یک اتحادیه زنان است که 600 شرکت های تعاونی زنان در بخش خدمات ،صنعتی ، کشاورزی و صنایع دستی فعالیت می کنند.

وی با اعلام اینکه 7 تعاونی برتر مازندران در حوزه صادرات در سالجاری تجلیل شدند،گفت: 22 تعاونی برتر دیگر دو روز آینده در همایش تجلیل از تعاونی های برتر در استان تجلیل می شوند.

اصغری ادامه داد: سال گذشته 150 میلیارد تومان به تعاونی های استان از محل صندوق توسعه و تعاون تسهیلات پرداخت شد.

وی از صادرات 76 میلیارد دلاری از محل تعاونی های استان در بخش های مختلف صنعتی ،کشاورزی  و خدماتی به کشورهای همسایه در چهار سال گذشته خبر داد.

اصغری به فعالیت 3 تعاونی توسعه عمران شهری در استان اشاره کرد و ادامه داد: در نظر داریم تا 5 تعاون دیگر به تعداد تعاون توسعه عمران شهری اضافه کنیم.

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت:تعاونی ها می توانند مبین تلاش های دسته جمعی و گروهی اعضای تشکیل دهنده تعاونی برای نیل به اهداف مشترک و پیشرفت و توسعه باشند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز