خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

سال ۹۸، سال رونق تولیدات و دستاوردهای دفاعی در حوزه اولویت‌‌ها است

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۹۵

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تاکید کرد: دشمنان نظام اسلامی همانطور که در سال ۹۷ به اهداف پوچ و وهم‌آلودشان دست نیافته‌اند، باید بدانند در سال آینده نیز، این رؤیا یک آرزوی دست‌نیافتنی خواهد بود.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ حاتمی در همایش مدیران ارشد وزارت دفاع با اشاره به نقشه دشمن برای ناامیدی و بی‌‌‌اعتمادی مردم به توانمندی نظام اسلامی در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: برای مقابله با راهبرد نخ‌‌نمای دشمن مصمم شدیم تا بخشی از پیشرفت‌های دفاعی و فن‌‌آورانه بومی کشور را که به دست متخصصان صنعت دفاعی تولید شده بود در معرض دید عموم مردم عزیزمان قرار دهیم.

وی ادامه داد: با نمایش گوشه‌‌هائی از دستاوردهای دفاعی نظیر جت جنگنده تمام ایرانی کوثر، خودروی زرهی طوفان، زیردریائی فاتح و موشک کروز هویزه و... که دسترنج فرزندان ایران اسلامی بود موجی از امید و نشاط در جامعه ایجاد شد که دستاورد آن، ارتقاء سرمایه عظیم اجتماعی و پشتوانه‌‌‌ای هویتی برای مجموعه صنعت دفاعی کشور است.

وزیر دفاع با برشمردن برخی شبهه‌‌های طراحی شده دشمن برای ایجاد یأس و ناامیدی در بدنه اجتماعی کشور و نقشه برآب شدن شبهه‌‌افکنی‌‌های نظام استکبار پس از نمایش مقتدرانه دستاوردهای دفاعی، اظهار داشت: صنعت دفاعی بالنده و پیشروی امروز، مولود تفکر راهبردی امام راحل و فرمانده کل قواست و به هیچ وجه با صنایع دفاعی کاملا وارداتی و وابسته قابل مقایسه نیست و دشمنان نظام اسلامی به خوبی بر قدرت و اقتدار دفاعی ملت بزرگ ایران و فرزندانشان در نیروهای مسلح واقفند و به خوبی می‌‌دانند که امروز از سرریز دانش دفاعی در نیروهای مسلح واقفند و به خوبی می‌‌‌دانند که امروز سرریز دانش دفاعی در نیروهای مسلح، امکان حل بسیاری از مشکلات و نواقص صنایع غیردفاعی در کشور وجود دارد و هرگز با تحریم‌‌ها از پا نخواهیم نشست.

حاتمی افزود: امروز مدیران حوزه دفاعی برای حل مسائل و مشکلات کشور و مردم در عرصه صنعت خودرو دعوت می‌‌‌شوند و این همان پشتوانه مهم اجتماعی است که حاصل کار هوشمندانه و مدبرانه شما متخصصان و مدیران دفاعی است.

وی با تشکر از همه کارکنان، مدیران و متخصصان صنعت دفاعی تصریح کرد: دستاوردهای امروز صنعت دفاعی و به ویژه موفقیت‌های سال ۹۷ باید موقفی برای گام‌های بزرگ در سال ۱۳۹۸ بشود و نباید به این جایگاه راضی باشیم.

وزیر دفاع بر اهمیت ارتقاء کیفیت محصولات ایرانی تأکید و خاطرنشان کرد: باید کیفیت محصول ایرانی با عزم و اراده تولیدکنندگان ارتقاء یابد.

حاتمی اضافه کرد: تولید محصولات متناسب با نیاز، برگزاری نمایشگاه، معرفی مطلوب و شایسته، تعامل و ارتباط مؤثر با جامعه هدف، صرفه‌‌جوئی و جلوگیری از هزینه زائد، استفاده بهینه از موجودی‌‌ها، جلوگیری از کار موازی و تکراری، افزایش کیفیت و کاهش ضایعات تولید از فاکتورهای مهم برای پیشبرد برنامه‌‌‌های سال ۹۸ است و همه اینها باید برای تک‌‌تک کارکنان و مدیران مهم تلقی شود و برای آنها برنامه‌‌ریزی مدونی گردد.

وی با تأکید بر لزوم پشتیبانی همه‌‌جانبه از نیروهای مسلح ابراز داشت: برای حمایت و پشتیبانی همه‌‌‌جانبه و مستمر از نیروهای مسلح باید با فرماندهان و رزمندگان میدانی نیروهای مسلح به صورت مکرر و مستمر جلسات کارشناسی برگزار شود تا خواسته ها و مسائل مدیران و مسئولان نیروهای مسلح شنیده و مشخص شود تا از این طریق بتوانیم در جهت تحقق نیازمندی‌‌های دفاعی آنان  پاسخ مطلوب و شایسته ای ارائه کنیم.

وزیر دفاع جذب بودجه مناسب دفاعی را از نقاط قوت برنامه‌‌‌های وزارت دفاع در سال۹۸ برشمرد و بیان کرد: با هماهنگی‌‌‌های به عمل آمده با دولت و مجلس شورای اسلامی و حمایت‌‌های بی‌‌‌‌دریغ ستاد کل نیروهای مسلح به‌‌حمدالله بودجه مناسبی برای نیروهای مسلح پیش‌‌‌بینی شده است و باید در جهت افزایش تولیدات دفاعی از این بودجه به دقت استفاده شود. ان‌شاالله سال ۱۳۹۸ سال رونق تولیدات و دستاوردهای دفاعی در حوزه اولویت‌‌ها خواهد بود.

حاتمی نیروی انسانی را مهمترین عامل پیشرفت صنعت بومی کشور دانست و یادآور شد: مدیران و مسئولان در وزارت دفاع باید به موضوع نیروی انسانی کارآمد، بهره‌‌ور و به ویژه مسائل معیشتی آنها اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز