خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مطرح کرد؛

نقش بخش خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۷۴۵

پاک سرشت گفت: نقش جدی آموزشگاه‌ها و نماینده‌های آموزشگاه‌ها و نیازسنجی بنگاه‌های اقتصادی در تک تک محورهای نظام نوین فنی و حرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلیمان پاک‌سرشت (رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای) در مراسم رونمایی از نظام نوین مدیریت آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد گفت: واگذاری بخشی از آموزش‌های مهارتی به بخش خصوصی بسیار اهمیت دارد در حال حاضر ۱۱۷۰۰ آموزشگاه آزاد و ۲۴ هزار مربی در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد: بهتر است این سازمان با فعال کردن بخش خصوصی بخش عمده‌ای از مسئولیت‌های خود را به این بخش واگذار کند همچنین اقتصاد آموزش باید باز تعریف شود و رابطه درستی بین آموزش، آموزشگاه و بنگاه‌های اقتصادی برقرار شود.

پاک‌سرشت ادامه داد: ما به دنبال بازنگری در مناسبات مهارت‌آموزی و بنگاه‌های اقتصادی هستیم. در نظام جدید روابط بین کنشگران فنی و حرفه‌ای سازمان آموزشگاه‌ها و مدیران و مؤسسان این آموزشگاه‌ها بازتعریف شده است که در این نظام بنگاه‌ها نقش جدی در آموزش دارند و در واقع آموزش بر مبنای نیازهای بنگاه‌های اقتصادی هدف‌گذاری شده است.

 رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای گفت: در نظام نوین طراحی شده اختیارات و مأموریت‌های آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد تنوع و گسترش بیشتری پیدا کرده است. نقش جدی آموزشگاه نماینده‌های آموزشگاه‌ها و نیازسنجی بنگاه‌های اقتصادی در تک تک محورهای این نظام در نظر گرفته شده است و امیدواریم که سرآغاز تحول جدی در مهارت‌آموزی باشد.

رئیس سازمان فنی‌ و حرفه‌ای کشور تصریح کرد: شاهد تکاپوی جدی در نهادهای تصمیم‌گیر در زمینه مهارت‌آموزی هستیم و نمونه آن در بودجه ۹۸ دیده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز