خبرگزاری کار ایران

پاک سرشت:

بخشی از وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای به بخش خصوصی واگذار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۲۰۱

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر توسعه تعامل و هماهنگی ذی نفعان آموزش‌های مهارتی در راستای اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، «سلیمان پاک سرشت» در نشست امضای تفاهم همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اهمیت مهارت در اتاق ایران روشن، و نقش آموزش در صنعت بدیهی است، گفت: مرجع اصلی شناسایی و معرفی اهمیت آموزش های مهارتی فنی و حرفه‌ای تشکل‌ها، اتاق‌های بازرگانی و بخش خصوصی است.

پاک سرشت افزود: در آینده، یکی از مزیت‌های بخش خصوصی، توانمندسازی مهارتی نیروی انسانی و برندسازی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه در آینده، نیروی ماهر یکی از اصلی‌ترین محورهای رقابت بخش خصوصی است، گفت: برندسازی و تولید محصولات با کیفیت، وابسته به میزان مهارت نیروی کار است.

پاک سرشت در ادامه بر نقش کلیدی بخش خصوصی در اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی تأکید کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تعامل و هماهنگی بین ذینفعان آموزش‌های مهارتی نیاز اصلی این حوزه در کشور است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی گفت: تعامل و هماهنگی بین ذینفعان آموزش‌های مهارتی در کشور نقش مهمی در اجرای مؤثر این قانون دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: در اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی، اتاق‌های بازرگانی نیز می‌توانند نقش جدی‌تری داشته باشند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: با توجه به تجربه سال‌های اخیر در حوزه آموزش‌های مهارتی، ارتقای توانمندی مهارتی نیروی انسانی نیازمند تجهیزات به‌روز، منابع آموزشی، مربیان توانمند و محتوای آموزشی است.

 پاک سرشت افزود: مصادف شدن امضای تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تشکیل دبیرخانه شورای عالی آموزش مهارتی و ابلاغ اجرای قانون نظام جامع آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی از سوی دولت را به فال نیک می‌گیریم.

وی اظهار امیدواری کرد در سال 1398 شاهد شکوفایی و بهبود نرم‌افزاری و ارتقای «نظام روابط و حکمرانی آموزش‌های مهارتی» باشیم.

پاک سرشت افزود: در راستای وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بخشی از مأموریت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور را به بخش خصوصی توانمند واگذار می‌کنیم.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد: همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور، همکاری سودمند آموزش‌های مهارتی در حوزه صنعت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز