خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان خبر داد:

سال ۹۸ سه شهر خوزستان در معرض تنش آبی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۷۳۹۰۳۸

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: اگر مصوبات شورای آب و برق استان عملیاتی نشود تابستان آینده در سه شهر ایذه، باغملک و رامهرمز با تنش آبی رو به رو می شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، کیامرث حاجی زاده روز دوشنبه در سیزدهمین شورای آب و برق استان خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استان با اشاره به این‌که در ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته خشکسالی‌های بی‌سابقه‌ای در کشور به ویژه خوزستان تجربه شد، اظهار داشت: این خشکسالی باعث شد تا سفره‌های آب‌های زیرزمینی و چاه‌های آب شرب در برخی شهرستان‌ها خشک شوند.

وی با اشاره به مصوبات شورای هماهنگی آب و برق خوزستان گفت: بنا شده تا طرح‌های کوتاه مدت و میان مدت برای شهرستان ایذه و باغملک انجام و آبرسانی از دریاچه سد کارون سه صورت گیرد، همچنین برای شهرستان رامهرمز  از سوی شرکت آب و فاضلاب استان دستگاه آب‌ شیرین‌کن نصب شود و موضوع  آب پایدار از طریق تأسیسات بالا دست در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به  تصمیم‌گیری برای روستاهای استان خوزستان، خاطرنشان کرد: بنا شده مصوبات نشست گذشته شورای هماهنگی آب و برق خوزستان که برخی اجرا و بعضی  در حال انجام هستند تا پیش از شروع فصل گرما عملیاتی شوند.

حاجی زاده با اشاره به برقراری آب غدیر تصریج کرد: علت قطع آب غدیر شکستگی کانال پای پل بر اثر سیلاب های اخیر بود که با تعمییراتی که ظرف سه ماه گذشته انجام شده آب کانال غدیر به زودی برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: در تابستان سال گذشته با همراهی مردم توانستیم به خوبی از ابر بحران خشکسالی و هم چنین ابربحران سیلاب در بارندگی اخیر عبور کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز