خبرگزاری کار ایران

رحمان احمدی باتعصب بازی کرد

توضیحات پزشک پارس جنوبی درباره مصدومیت خطرناک میرجوان مقابل سپاهان

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۸۵۲

دکتر لشگری درباره وضعیت مهاجم تیم فوتبال پارس جنوبی جم و لحظه برخورد او با بازیکن سپاهان اصفهان صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، بازی هفته بیست و یکم لیگ برتر بین تیم‌های پارس جنوبی جم و سپاهان اصفهان با برتری یک بر صفر تیم تحت هدایت امیرقلعه نویی به پایان رسید تا طلایی پوشان در کورس کسب عنوان قهرمانی به یک امتیازی صدر جدول رده بندی برسند.

در جریان این مسابقه رحمان احمدی که در بازی گذشته با مهار زیبای ضربه پنالتی بازیکن سایپا عامل اصلی تساوی تیمش بود، روی خروج اشتباه فضای ضربه زدن برای کی روش استنلی را مهیا کرد و مهاجم حریف هم به راحتی بالاتر از مدافعان پارس جنوبی گلزنی کرد.

به غیر از صحنه گل، اتفاق دیگر که برای بازیکن پارس جنوبی رقم خورد، موجب دل نگرانی هواداران این تیم شد. عماد میرجوان در نیمه دوم این بازی به میدان آمد و چند دقیقه از تعویض نمی‌گذشت که در برخورد با مهدی کیانی دچار آسیب دیدگی شد و با دستور کادر پزشکی از زمین مسابقه خارج شد تا فرزاد حاتمی جایگزین وی شود.

امیرعباس لشگری، پزشک تیم پارس جنوبی جم در گفت و گو با خبرنگار ما درباره آخرین وضعیت مصدومیت میرجوان اظهار داشت: روی تکلی که آقای میرجوان زدند حریف سپاهانی با استوک روی زانوی او رفت؛ حالا یک مقدار جراحت‌های سطحی شده بود و چون مقدارش زیاد بود و خونریزی داشت، باوجود اینکه به تازگی وارد زمین مسابقه شده بود تشخیص دادیم از زمین خارج شود.

او ادامه داد: خوشبختانه پس از این اتفاق با معایناتی که انجام دادیم متوجه شدیم مشکلاتی استخوانی و لیگامانی ندارند و یکی دو روز استراحت کرده است و امروز بعداز ظهر کار با توپ را کم کم شروع می‌کند و آماده شود که در صورت نیاز کادرفنی در بازی روز جمعه از ایشان استفاده کنند. خوشبختانه نیاز به بخیه نداشت و در تمرین عصر امروز شرایط نهایی او بررسی می‌شود. 

لشگری در این باره که پارس جنوبی مصدوم دیگری دارد یا خیر، گفت: خوشبختانه خیر، فعلا تنها ایشان مصدومیت جدی داشتند و سایر بازیکنان می‌توانند در مسابقه شرکت کنند. او درباره اینکه عکسی از احمدی منتشر شده بود که ظاهرا با کتف مصدوم در بازی با سپاهان شرکت کرده، گفت: بله، کشیدگی بالاخره در مسابقه یا تمرین شکل می‌گیرد. با اقدامات حمایتی مانند تیپ کردن یا چسب زدن معمولا انجام می‌دهیم. ایشان دردی نداشتند و تنها در یک لحظه بازی مقابل سپاهان احساس ضعف و بی حالی داشتند که داور بازی را متوقف کرد، به نظر می‌آمد که دچار افت قند خون شده بود که ما برای او نوشیدنی ورزشی دادیم و خوشبختانه مشکلش برطرف شد و به بازی ادامه داد.

لشگری افزود: احتمال دارد که ورزشکاران هنگام گرم کردن اول مسابقه شاید مواد قندی زیاد مصرف می‌کنند باعث شود که در ابتدای مسابقه انسولین در خون تزریق شود و افت قند خون را شاهد باشیم. با مشاهده چنین اتفاقی با استفاده از مکمل‌هایی که کربوهیدرات دارند بعد از چند دقیقه برطرف می‌شود. البته فشار و استرس مسابقه هم می‌تواند چنین مشکلی را پدید بیاورد. 

پزشک پارس جنوبی گفت: احمدی بعد از مسابقه خیلی ناراحت بود؛ متاسفانه خیلی برای او حرف و حدیث ایجاد کردند و مطمئنم که رحمان احمدی فرای این حرف‌هاست. اتهاماتی که گفته شده به هیچ وجه به ایشان مربوط نمی‌شود. احمدی در همین مسابقه نمایش خیره کننده‌ای داشت و موقعیت‌های زیادی را مهار کرد. یکی از ضربه سرهای آقای استنلی را به زیبایی مهار کردند و این‌ها نشان می‌دهد که باتعصب بازی کردند و بعضی اوقات هم هم پیش می‌آید که شما روی دیگر فوتبال را می‌بینید و شکست می‌خورید. صحنه گلی که احمدی دریافت کرد ربطی به اتفاق اول مسابقه نداشت و در همان دقایق اول مسابقه بود. در جریان بازی هوشیاری کامل داشت و بعد از نوشیدن محلول به بازی ادامه داد.

لشگری در پایان به تست دوپینگ بازیکنان اشاره کرد و افزود: از بازیکنان دو تیم تست گرفته شد و ما برای این که در ورزش‌مان به این خاطر که با پدیده دوپینگ مبارزه کنیم این کنترل‌ها بسیار خوب است. پیشنهاد دارم که قبل از این کنترل‌ها حتما آموزش لازم را به ورزشکاران بدهیم. فدراسیون فوتبال و کمیته پزشکی که همیشه زحمت کشیده‌اند برنامه‌های آموزشی برای ورزشکاران ایجاد کرده‌اند و امیدواریم تداوم داشته باشد. از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ هم تشکر داریم که با وجود هزینه سنگین کنترل دوپینگ را انجام می‌دهند تا ورزش پاک و سالمی داشته باشیم. امیدوارم در بازی روز جمعه هم نتیجه خوبی برای بازیکنان پارس جنوبی رقم بخورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز