خبرگزاری کار ایران

قطر پدیده جام ملت‌ها بود که توانست قهرمان شود

احمدی: می‌توانستیم بهتر از کی روش استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۶۰۷۳

رحمان احمدی دروازه‌بان سابق تیم ملی معتقد است کسب موفقیت در فوتبال اتفاقی نیست و باید زیرساخت‌ها را درست کنیم و برنامه‌ریزی اصولی داشته باشیم تا

به گزارش ایلنا،رحمان احمدی دروازه‌بان سابق تیم ملی معتقد است کسب موفقیت در فوتبال اتفاقی نیست و باید زیرساخت‌ها را درست کنیم و برنامه‌ریزی اصولی داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. یعنی همان کاری که قطر کرد و سال‌ها تلاش کرد و سرمایه‌گذاری خوبی داشت و با یک برنامه درست و اصولی توانست در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود. البته از نظر او ما هم تیم شایسته و خوبی در این تورنمنت داشتیم اما یک اشتباه مقابل ژاپن باعث شد شکست بخوریم و از دور مسابقات حذف شویم.

مقابل فولاد خوزستان در خانه خودتان مساوی کردید. در مورد این بازی صحبت می‌کنید؟

بالاخره حدود دو ماه لیگ ما تعطیل بود و این اولین بازی بود که انجام دادیم. ما بازی را زیاد خوب شروع نکردیم و نیمه اول فولاد بهتر از ما بود اما در نیمه دوم کلا سرتر از آنها بودیم و موقعیت‌های خوبی هم داشیتم که گل نشد و دو امتیاز حساس خانگی را از دست دادیم که این هم به خاطر دور بودن از بازی‌ها بود و فکر می‌کنم رفته رفته تیم‌مان بهتر می‌شود و نتایج دلخواه‌مان را می‌گیریم.

فولاد را در این دیدار چطور تیمی دیدید؟

فولاد تیم خیلی خوبی بود و همان‌طور که گفتم نیمه اول بهتر از ما بودند اما نیمه دوم ما خیلی بهتر کار کردیم و موقعیت‌های خوبی هم داشتیم که گل نشد. فولاد هم در آینده تیم خوبی خواهد شد.

این تساوی خانگی شروع خوبی برای نیم‌فصل دوم بود؟

به هر حال حدود دو ماه از مسابقات دور بودیم و در زمین خودمان دنبال سه امتیاز بودیم. در نیم‌فصل اول هم بازی را به فولاد واگذار کرده و دنبال برد بودیم. مشکلی که داشیتم زمین بازی بود که یکی، دو روز قبل از این دیدار باران شدیدی آمده بود و زمین کیفیت خوبی نداشت. در نیمه دوم ما خیلی فشار آوردیم و موقعیت‌های خوبی هم داشتیم که گل نشد و برای اولین بازی دور برگشت این تساوی بد نبود.

بازی بعدی شما مقابل نفت مسجدسلیمان است. در مورد این دیدار صحبت می‌کنید؟

باید در زمین حریف بازی کنیم و کارمان سخت است. نفت مسجدسلیمان با آمدن آقای مرزبان خیلی خوب و هجومی بازی می‌کند و امیدوارم با تدابیر کادر فنی نتیجه دلخواه‌مان را در این دیدار کسب کنیم.

چه تصوری از نیم‌فصل دوم دارید؟

بالاخره دوست داریم شرایط‌مان در جدول بهتر شود و رتبه بالاتری به دست بیاوریم و مطمئنا کار سختی در پیش داریم. در نیم‌فصل دوم همه تیم‌ها از یکدیگر شناخت کافی دارند و سعی می‌کنیم نتایج خوبی کسب کنیم تا شرایط بهتری در جدول داشته باشیم.

جام ملت‌های آسیا تمام شد. تحلیل شما از این جام چیست؟

به هر حال 24 تیمی شدن جام کیفیت بازی‌ها را در مرحله گروهی پایین آورده بود و هرچه جلوتر می‌رفتیم کیفیت بازی‌ها بالاتر می‌رفت و در کل شرایط خوبی بود و بد نبود به جز تیم ملی کشورمان که می‌توانست بهتر کار کند و قهرمان جام شود. ما در بازی با ژاپن روی یک اشتباه گل خوردیم و بازی از دست‌مان در رفت.

از عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا راضی بودید؟

عملکرد تیم ما خوب بود. تا قبل از بازی با ژاپن خوب کار کردیم اما در آن بازی کیفیت لازم را نداشتیم و همه عصبی بودند. ما بازی با ژاپن را خوب شروع کردیم و اگر آن توپ سردار گل می‌شد همه چیز عوض می‌شد اما روی آن اشتباه بچگانه بازی را از دست دادیم و این هم برمی‌گردد به فرهنگ حاکم بر لیگ‌مان که داور تا سوت می‌زند همه به سمت داور می‌روند که همین فرهنگ به ضرر تیم ملی شد و حذف شدیم.

فکر می‌کنی ما می‌توانستیم ژاپن را ببریم؟

بله، اگر توپ سردار در نیمه اول گل شده بود می‌توانستیم ژاپن را ببریم اما شرایط طوری پیش رفت که تیم ما غافلگیر شد. ژاپن از جلو ما را پرس کرد و تیم ما انتظار چنین بازی را از ژاپن نداشت و آن اشتباه هم باعث گل خوردن ما شد و دیگر قابل جبران نبود.

عملکرد کی‌روش در هشت سالی که سرمربی تیم ملی ایران بود را چطور ارزیابی می‌کنید؟

عملکرد کی‌روش در این مدت را همه دیدیم و همه چیز مشخص است. هر کسی که مزیت‌هایی داشته اشتباهاتی هم داشته اما در کل بد نبود در حالی که ما می‌توانستیم بهتر از کی‌روش استفاده کنیم اما الان تمام شده و کی‌روش رفته است.

الان برای جایگزینی کی‌روش بحث مربی داخلی یا خارجی مطرح است. شما کدام گزینه را ترجیح می‌دهید؟

من ترجیح می‌دهم که ساختارمان را درست کنیم و تا ساختارمان درست نشود، بهترین مربی دنیا را هم بیاوریم همین است. تا کار زیربنایی انجام نشود فایده‌ای ندارد. قطر از سال 2006 این مربی را آورد و کار درست و اصولی انجام دادند و در سال 2019 قهرمان آسیا شدند. قطری‌ها 13 سال کار کردند و نتیجه‌اش را با قهرمانی آسیا گرفتند. وقتی ساختار خوب داشته باشید نتیجه هم می‌گیرید.

قهرمانی قطر در آسیا شگفتی نبود؟

واقعا لیاقتش را داشتند. آن قطری که جلو می‌افتاد و وقت‌کشی می‌کرد دیگر در این جام آن تیم نبود و راحت فوتبال خودشان را بازی می‌کردند و در تمام نقاط زمین خوب و بابرنامه بازی می‌کردند و بعد از حذف ما حق قطر بود که قهرمان شود.

چه اتفاقی در جام ملت‌های آسیا شما را غافلگیر کرد؟

همین که تیم ملی ما از جام حذف شد، عجیب بود و کسی توقع نداشت که چنین اتفاقی بیفتد. در بازی‌های قبل حریفان اشتباه کردند و ما به گل رسیدیم و در بازی با ژاپن ما اشتباه کردیم و آنها به گل رسیدند و قابل جبران نبود.

پدیده این جام چه بازیکن و تیمی بود؟

فکر می‌کنم قطر پدیده جام بود که توانست قهرمان شود. به خصوص معز علی و اکرم عفیف که خیلی خوب بازی کردند. مگر می‌شود قطری که نمی‌توانست فوتبال بازی کند اینقدر خوب بازی کند. مشخص بود که روی این تیم کار شده و همان کارها را به راحتی در زمین انجام می‌دادند و نتیجه‌اش را هم دیدند و قهرمان آسیا شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز