خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فولاد جنوب:

تزریق ارز فولادی‌ها در سال 98 بیشتر می شود

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۵۰۴

مدیرعامل فولاد جنوب گفت: با توجه به عدم نیاز به مواد اولیه و قطعات در آینده شاهد تزریق زیادی ارز به سامانه نیما از طریق صادرات فولاد خواهیم بود.

احمدی دنیا نور مدیرعامل فولاد جنوب و عضو انجمن فولاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت این صنعت گفت: علیرغم مشکلات بین المللی که اقتصاد کشور با آن درگیر شد صنعت فولاد وضعیت خوبی داشت و توانست خیز بلندی را برای سال 98 بردارد به طوری که ما امیدوار هستیم در این سال شاهد رشد و شکوفایی صنایع فولاد و صنایع وابسته به آن در کشور باشیم.

وی ادامه داد: ما در سال 97 بیش از 12 درصد در تولید رشد داشتیم و نزدیک به 25 درصد از ظرفیتهای خالی مجتمع های فولاد را وارد مدار تولید کردیم. در بخش صادرات نیز شاهد افزایش 15 درصدی بودیم این رشد و افزایش علیرغم محدودیت های مالی بین المللی بود ضمن آن که توانستیم مشتریان جدیدی را برای تولیدات خود پیدا کنیم.

دنیا نور در خصوص بازگشت ارز فولاد به کشور گفت: با توجه به دستورالعملی که به ما ابلاغ شده بود اولویت این بود که با استفاده از ارز صادراتی نیازهای خود را اعم از مواد اولیه و تجهیزات حداقل برای دو سال آینده تامین کنیم برای همین مقدار کمی از ارز صادراتی وارد کشور شد.

وی با بیان اینکه بعد از تامین نیازها دوباره روند تزریق ارز در سامانه نیما شدت گرفت، ادامه داد:  پیش بینی میکنیم با توجه به عدم نیاز به مواد اولیه و قطعات در آینده، شاهد تزریق زیادی ارز به سامانه نیما از طریق صادرات فولاد خواهیم بود.

وی در خصوص پروژه های زنجیره فولاد در سال 98 گفت: در این سال در راستای تکمیل سیاست های زنجیره فولاد کشور یک واحد تولید گندله و کنسانتره در خراسان در منطقه سنگان به ظرفیت 5 میلیون تن به بهره برداری خواهد رسید. همچنین مجموعه چادرملو نیز افزایش ظرفیت قابل توجهی خواهد داشت.

دنیا نور تصریح کرد: پیش بینی ما این است که در سال 98 شاهد رشد 25 درصدی در بخش صادرات باشیم زیرا مشتریهای جدید که در اروپا پیدا کرده ایم و قراردادهای آنها نهایی شده است از همین الان سفارشات خود را به ما داده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز