خبرگزاری کار ایران

تاج: قرار شد ساختمان استقلال و پرسپولیس به خودشان داده شود/ از زحمات کفاشیان قدردانی می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۴۰۶

رئیس فدراسیون فوتبال مجمع سالانه این فدراسیون را یکی از بهترین مجمع‌های سالیان اخیر دانست.

به گزارش ایلنا، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال گفت: امروز یکی از بهترین مجامع را در این 14 سالی که در فدراسیون بودم برگزار شد. مجمع امروز پر حرف و بی حاشیه بود. اهم مسائل امروز درباره باشگاه های پرسپولیس و استقلال بود. درباره خصوصی سازی آن ها آقای وزیر ورزش صحبت کرد و درباره ساختمان آنها هم صحبت شد. قرار شد ساختمان آنها به خودشان داده شود و البته کار کارشناسی رسمی دادگستری درباره آن انجام شود.

وی ادامه داد: مالکیت ساختمان این دو باشگاه دیگر در اختیار ما نیست. قرار است بعد از کارشناسی، قیمت ساختمان این دو باشگاه مشخص شود و این ساختمان‌ها را از ما تحویل بگیرد و سند به نام آنها زده شود. موضوع دیگری که درباره آن صحبت شد بحث خصوصی سازی سرخابی ها بود چرا که سازمان خصوصی سازی از ما خواسته تا در این خصوص تعیین تکلیف شود. مورد دیگری که درباره آن بحث و بررسی صورت گرفت موضوع شفافیت مالی بود و خواستیم که هر کسی هر سوالی دارد بپرسد. از یک ماه قبل همه درآمدها، هزینه‌ها و نشروط الوصول ها را مشخص کرده و به اعضای مجمع دادیم. امروز هم وزیر ورزش و جوانان در همین خصوص صحبت کرد و موفق شدیم نظر مجمع را هم بگیریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره استعفای برخی از اعضای هیات رئیسه هم اظهار داشت: درباره آقای کفاشیان لازم است در ابتدا از زحماتی که در این سال ها برای فوتبال کشید قدردانی کنم. درباره او دو موضوع مطرح است. اول بحث اینکه طبق اساسنامه افراد بالای ۶۵ سال نمی‌توانند در فدراسیون فوتبال مشغول به کار باشند و حتی نمی توانند کاندیدا هم بشوند. او اما خودش هم پیش از این در مصاحبه ای اعلام کرده بود که تا قبل از عید از فدراسیون فوتبال می رود. این موضوع باید در مجمع تعین تکلیف می شد تا بتوانیم در مجمع بعدی در این خصوص بررسی کرده و جانشین او را انتخاب کنیم. به هر حال درباره استعفای کفاشیان و بقیه باید این موضوع عنوان می شد تا بتوانیم در مجمع بعدی نفرات جایگزین را معرفی کنیم. اگر در مجمع بعدی نفرات جایگزین رای آوردند که هیچ اما اگر رای نیاورند باید در نوبت های بعدی به این موضوع رسیدگی کنیم.

تاج در خصوص انتخابات هیات رئیسه کنفدراسیون فوتبال آسیا هم افزود: کفاشیان تا ۱۶ فروردین سال ۹۸ نائب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست اما بعد از آن انتخابات جدید برگزار می شود. فدراسیون فوتبال در ۲ بخش کاندیدا است. یکی در بحث نائب رئیسی کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین کمیته اجرایی فیفا که من کاندیدا شدم.

وی درباره انتخاب سرمربی تیم ملی و شوخی که با مازیار ناظمی مدیر کل روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان داشت (تاج با دیدن ناظمی به شوخی به او گفت که برای سرمربیگری تیم ملی از پله، روماریو و ... چه خبر؟) افزود: من با آقای ناظمی شوخی کردم. دیدم او در صفحه شخصی اش ۱۵ اسم کنار هم گذاشته و من هم با او شوخی کردم اما موضوع مهم این است که هیچ کسی به ما برای انتخاب سرمربی تیم ملی تعجیل نکرده است اما تاخیر هم در این باره جایز نیست. ما یک فیفا دی در پیش داریم و به همین دلیل ممکن است که این فرصت به لیگ داده شود تا به باشگاه های ما فشار نیاید. همان کاری که کشور قطر و برخی از کشورها انجام دادند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره نام سرمربی بعدی تیم ملی افزود: اولا که گزینه داخلی مطرح نیست. دوما ما اسامی کزینه ها را به دو دلیل نمی توانیم بگوییم؛ اول اینکه اگر نامی از کسی برده شود قیمت آن مربی بالا خواهد رفت و دوم اینکه نامی اگر اعلام شود امکان دارد اظهار نظرهایی صورت بگیرد که شاید روند کار را کند کند.

تاج در خصوص حاشیه های کمک حسین هدایتی به فدراسیون فوتبال تصریح کرد: خوشبختانه ما شفافیت مالی داریم. کمک حسین هدایتی به فدراسیون فوتبال در زمان ریاست علی کفاشیان اتفاق افتاد و ما عدد آن را هم استخراج کردیم که به زعم من رقم آن هم خیلی زیاد نیست. فدراسیون فوتبال منتظر نظر دادگاه و دادستان خواهد ماند تا درباره این پول که رقم آن هم چشمگیر نیست تعیین تکلیف کند. این مبلغ برای ما قابل پرداخت است.البته رقم آن را اعلام نمی کنیم و نماینده دادستان خودش در این زمینه صحبت خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که وزیر ورزش عملکرد کارلوس کی روش را در تیم ملی خوب اعلام کرد اما چرا همکاری با او ادامه نداشت افزود: کی روش عملکرد قابل قبول بود اما او الان سرمربی تیم ملی ما نیست و باید راجع به آینده و سرمربی خودمان حرف بزنیم و بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.

تاج در خصوص انتخاب دبیر کل فدراسیون فوتبال هم گفت: باید در مجمع بعدی این موضوع هم مشخص شود. ما روی این موضوع فکر می کنیم. فعلا کمیته داوران هم با سرپرست موقت اداره می شود اما امیدوارم که در کمیته داوران اتفاقات خوبی رخ بدهد چرا که اخیرا تیم‌ها به حق از داوری ها انتقاد می کنند چرا که از این ناحیه آسیب خوردند. باید اشتباهات به حداقل برسد. بحث کمک داور ویدئویی هم مطرح است و احتمالا کولینا برای دربی به همین خاطر به تهران خواهد آمد. ما تا حدی توانستیم سخت افزار این کار را تهیه کنیم و باید روی آن کار شود. باید کارها را با برنامه ریزی خوب پیش ببریم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره بودجه سال آینده هم ادامه داد: امسال سال خوبی برای ما بود و بودجه ما افزایش چشمگیری داشت. برای سال آینده هم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه ما خواهد بود که حدود ۳ میلیارد تومان کسری بودجه خواهیم داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز